L’Ajuntament de Mont-roig del Camp, a través de la regidoria de Turisme, ha renovat la imatge de marca turística del municipi després de 16 anys amb la idea de renovar completament el turisme a la localitat i adaptar-lo a les necessitats actuals i els objectius de sostenibilitat, innovació i proximitat.
Aquesta renovació d’imatge ha vingut acompanyada també d’una nova pàgina web, així com una campanya de comunicació sota el títol ‘Fem bategar la terra’ i nous ‘spots’ publicitaris per donar-se a conèixer al món.
En l’acte de presentació que s’ha celebrat aquest dijous, 13 de novembre, a l’edifici de l’Ecoespai inaugurat aquest mateix any, hi han participat l’alcalde, Fran Morancho; la regidora de Turisme, Yolanda Pérez; la tècnica de Turisme, Natalia Anguas; i Pablo Rodríguez, en representació de l’Agència Catalana de Turisme, a més de representants del teixit turístic, econòmic i associatiu local.
Les diferents millores han tingut un pressupost aproximat d’uns 45.000 €, finançats al 100% a través del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions (PSTD) 2023-2025 de Mont-roig del Camp i Miami Platja.
Mont-roig Miami Turisme estrena nova marca
La nova marca identitària del turisme de Mont-roig del Camp i Miami Platja neix de la idea d’unió entre el mar i la muntanya: 'Un territori, dos paisatges'. El nucli de Mont-roig del Camp, als peus de la muntanya de l’Areny; i Miami Platja banyat per les aigües del mar Mediterrani.
El logotip de la nova marca, que fa servir el color vermell —per la muntanya— i el turquesa —pel mar— està inspirat en la ‘M’ del logotip institucional municipal, de manera que ajuda a unificar els diferents vessants del municipi sota un mateix estil, comunicació i llenguatge visual.
Nova web més moderna i pensada per als visitants
Mont-roig Miami Turisme estrena també una nova web que està creada per renovar l’experiència del visitant, però també dels residents i del teixit econòmic del municipi. El nou portal, més modern, visual, intuïtiu i accessible, fins i tot inclou un apartat de planificació que permetrà als visitants organitzar la seva estada al municipi.
A més, s’incorporen diverses novetats ideades per millorar l’experiència del visitant:
- Mirador Turístic Digital: Es tracta d’una visita virtual immersiva que permet al visitant conèixer els principals punts d’interès del municipi.
- Planificador de viatge: Permet crear itineraris personalitzats en funció dels interessos dels visitants i del temps que vulguin estar al municipi, i els connecta amb la resta de serveis locals de què puguin fer ús, especialment pel que fa al teixit comercial, d’hostaleria i restauració.
- Turisme responsable: La nova web incorpora un apartat que promou la sostenibilitat, l’accessibilitat i la regeneració del territori.
- Nou CMS Infotourist: També s’ha creat una nova plataforma centralitzada que facilita la gestió d’allotjaments, activitats, esdeveniments i serveis, i que està a disposició dels agents turístics del municipi i millorarà la connexió dels visitants amb la informació més actualitzada del municipi.
- Apartat professional: Empreses i professionals del sector turístic també tenen el seu espai a la nova web amb un apartat de dades actualitzades i d’accés directe a Infotourist que permeti la gestió, promoció i col·laboració entre agents locals.
“Fem bategar la terra”
Juntament amb la nova web i la nova imatge de marca de Mont-roig Miami Turisme s’ha engegat una nova campanya de comunicació que busca potenciar alguns dels valors principals del turisme al municipi, com són la sostenibilitat i el respecte al territori.
“Fem bategar la terra” parteix de la idea que el batec del territori és el que dona vida al municipi i que això es magnifica gràcies als visitants. El lema convida a viure, sentir i moure’s per Mont-roig i Miami i es fa servir de noms de persones del municipi que representen alguns dels seus valors principals.
- Autenticitat: Un cuiner local que posa en valor la gastronomia i els productes de proximitat.
- Vitalitat: Una esportista que reflecteix l’oferta d’activitat a les platges i senders.
- Sostenibilitat: Una agricultora que recorda la importància de cuidar la terra.
- Creativitat: Un artista inspirat en el paisatge del municipi
- Amor: Una turista que ha convertit Mont-roig i Miami en casa seva any rere any.
La campanya busca incidir en la idea que el turisme no significa únicament visitar un lloc, passar-hi uns dies i marxar. El turisme significa passar a formar part del batec del territori, participar-hi i respectar el seu patrimoni natural i cultural.
Reforçar la desestacionalització i el caràcter diferenciador del turisme de Mont-roig i Miami
En declaracions als mitjans, l’alcalde Fran Morancho ha volgut destacar el caràcter diferenciador del turisme a Mont-roig i Miami i els esforços de l’Ajuntament —i també del sector privat— de diferenciar-se d’altres destinacions turístiques del territori.
El batlle ha destacat algunes mesures pioneres del municipi que confia que marquin el camí en altres poblacions, com la decisió de prohibir fumar a les platges per protegir la salut de les persones i evitar la contaminació als paratges naturals del territori.
A més, Morancho ha volgut destacar la inversió privada al municipi i l’esforç del sector en renovar-se per atraure visitants i fidelitzar-los. En aquest sentit, l’alcalde ha demanat als agents turístics del municipi que s’organitzin per crear un interlocutor vàlid i amb força que permeti al sector unificar les seves veus i pressionar l’Ajuntament a executar noves millores; i també permeti a l’Ajuntament tenir un interlocutor amb qui prendre decisions que poden canviar el futur del municipi.
La regidora de Turisme, Yolanda Pérez, ha incidit en la qüestió de la desestacionalització del turisme al municipi més enllà de la temporada alta d’estiu. Segons les noves dades disponibles, més de 300.000 turistes pernocten anualment a Mont-roig del Camp i Miami Platja, amb 1,6 milions de pernoctacions, principalment als càmpings, ja que el municipi s’ha convertit en la 3a destinació amb més places d’aquesta mena d’establiments a tot Catalunya.
Amb tot, ha destacat que al municipi hi ha moltes segones residències que no es contemplen a les dades de turisme, però que també fan augmentar les estades, sobretot els caps de setmana i cada cop durant més mesos a l’any, augmentant així l’activitat i el dinamisme als dos nuclis de població.
