Mercats de Tarragona ha posat en marxa un nou pla de formació adreçat als paradistes dels mercadets de venda no sedentària de la ciutat, amb l’objectiu de reforçar els seus coneixements i habilitats en àmbits clau per a la gestió i la modernització de les seves parades.
El programa inclou onze cursos que s’imparteixen tant de manera presencial com virtual, i que s’allargaran fins al 27 de novembre. Entre les temàtiques que s’ofereixen hi ha la nova ordenança de venda no sedentària, català oral bàsic, habilitats digitals, atenció al client, introducció a la intel·ligència artificial o comptabilitat bàsica, entre d’altres.
Les sessions presencials es duen a terme a la tarda, al Tarragona Espai Comerç, situat a la planta -1 exterior del Mercat Central. Segons ha informat l’organització, una cinquantena de paradistes ja han participat en les primeres formacions des que el programa va començar, el passat 1 d’octubre.
Aquest pla formatiu s’emmarca dins la campanya anual de renovació de les autoritzacions d’ús de les parades, i la realització d’un mínim de quatre cursos permetrà als paradistes obtenir mèrits formatius en aquest procés, a més de millorar la seva capacitació professional.
La presidenta de Mercats de Tarragona, Montse Adan, ha subratllat que “aquest pla formatiu de cursos pretén posar a disposició dels paradistes dels mercats de venda no sedentària de la nostra ciutat eines i coneixements per formar-se en aspectes importants en la gestió global de les seves parades. Estem molt contents de l’acollida que ha tingut la iniciativa, que ha comptat amb la participació de molts paradistes en només pocs dies i que en conjunt, és una acció més per millorar i posar en valor la diversitat dels nostres mercadets”.
Els cursos són gratuïts durant tot el 2025, i la informació detallada sobre cadascun d’ells, així com els enllaços per formalitzar la inscripció, es pot consultar al Taulell d’anuncis de la web de Mercats de Tarragona.
Actualment, Tarragona compta amb deu mercadets de venda no sedentària, repartits per tota la ciutat: Corsini, Fòrum, Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau, Sant Quadrat, La Móra, Torreforta, Catedral, Bonavista i Plaça dels Carros, que desenvolupen la seva activitat de dimarts a diumenge al matí.
Aquest pla de formació representa un pas més en la voluntat de l’Ajuntament i de Mercats de Tarragona de posar en valor la diversitat i la vitalitat dels mercadets locals, apostant per la professionalització i la innovació del comerç de proximitat.