La història dels mercats i mercadets de Tarragona quedarà al descobert amb la nova ruta urbana 'Tarragonitza't'

La iniciativa de Mercats de Tarragona oferirà deu capítols sonors que narraran una història fictícia amb tocs d'humor i referències històriques i patrimonials

18 de setembre de 2025 a les 08:25h

Mercats de Tarragona ha llançat la ruta urbana “Tarragonitza’t”, una proposta que convida a descobrir la ciutat a través de deu capítols sonors. Es tracta d’un itinerari acústic que connecta mercats, mercadets i altres llocs emblemàtics de la ciutat mitjançant la tècnica del storytelling. A través d’un dispositiu mòbil, els participants poden seguir la ruta mentre escolten una història fictícia amb tocs d’humor i referències històriques i patrimonials veraces. Aquesta ruta ha estat creada per Itinere, Turisme i Cultura S.L., i forma part del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.

L’objectiu principal de la ruta sonora, disponible a través del web del projecte en tot moment, és donar a conèixer la història dels mercats i mercadets de Tarragona entre la ciutadania. A més, busca fer accessible el patrimoni cultural i comercial de la ciutat mitjançant una ruta pensada per a tot tipus de públic. També es vol potenciar l’oferta d’activitats a Tarragona, reforçar els mercats i mercadets com a punts de comerç de proximitat, i generar connexions entre els diferents llocs estratègics de la ciutat i els seus eixos comercials i patrimonials.

La ruta comença al Pla de la Seu i finalitza a la Plaça Corsini, davant del Mercat Central. Durant les festes de Santa Tecla s’han organitzat dues sessions guiades, a les quals han assistit uns 80 participants.

La producció de la ruta ha estat realitzada per Itinere, Turisme i Cultura S.L. per a Mercats de Tarragona, amb la veu d’Helena Tarragó, guió i coordinació de Xavier Mejuto, assessorament històric d’Adrià Cuartielles, disseny sonor de Quim Espinosa i gestió del projecte a càrrec de Paula Alabart.

Tots els capítols de la ruta es poden consultar al web: https://tcco.mercatsdetarragona.cat/accions/ruta-tarragonitzat.

Tarragona, Centre Comercial Obert

El projecte Tarragona, Centre Comercial Obert ha estat finançat amb fons Next GenerationEU i té com a objectiu la transformació digital del comerç, a més d’implementar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió total del projecte és de 1.498.948 euros, dels quals 1.199.158,40 euros provenen d’una subvenció, el que representa un 80% del cost global.

Els fons Next Generation s’emmarquen dins del pla d’ajudes del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa, orientat a donar suport a mercats, zones comercials urbanes, comerç no sedentari i canals de comercialització.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit