Després d’una visita a les obres del túnel de Roda de Berà, Adif confirma que tot va a gran velocitat.
Les obres es troben a la fase 6, fent la impermeabilització del túnel, però en els pròxims dies tot avançarà i es començarà a executar la fase 7, que és quan hi haurà el muntatge de la via. En resum, no hi ha hagut cap incident ressenyable i tot funciona segons el previst, seguint la data final: 3 de març.

L’actuació es troba actualment al 70% d’execució. Una execució que permetrà que els trens, en comptes de circular a 30 km/h en aquell tram, puguin circular a 120 km/h. En concret, les obres -únicament- localitzades al túnel de Roda de Berà, han costat 18 milions d’euros.
El túnel de Roda de Berà té 422 m de longitud i, per aquest, podrà passar qualsevol tren d’Europa després de les obres. La importància de l’obra era aconseguir el màxim gàlib que hi ha, per tal que totes les càrregues puguin circular. En primera instància es posarà en marxa la circulació amb l’ample ferroviari ibèric, però estarà totalment preparat per l’ample europeu.
La implantació de l’estàndard al corredor mediterrani (Castellbisbal – Vila-seca) té una inversió prevista de 431,58 M d’euros dels quals ja s’han utilitzat més del 80%. Quan hagi acabat la implantació, s’hauran renovat 260 quilòmetres de via i 4,14 quilòmetres de túnels.

Les obres, a nivell transport de viatgers, milloraran el temps de viatge gràcies a l’eliminació de limitacions temporals de velocitat, així com menor impacte del sistema ferroviari gràcies a la construcció de pantalles de protecció acústica. També hi haurà una millora de les infraestructures i les instal·lacions; major eficiència i eficàcia. En conseqüència, hi haurà menys incidències.