Inici de la remodelació de la carretera TP-2039 de Tarragona al Catllar

Avatar photo

L’actuació suposarà una inversió de 4 milions d’euros i permetrà millorar la seguretat d’aquesta via per on hi circulen cada dia més de 2.100 vehicles

La Diputació de Tarragona ha començat els treballs inicials de condicionament de la carretera TP-2039 que comunica el Catllar amb l’antiga N-340 a Tarragona. L’objectiu de l’actuació és pacificar el trànsit, garantir la circulació segura de tots els usuaris de la via i promoure la mobilitat sostenible en aquesta via en un tram de més de 4 quilòmetres (del pk. 1,1 al 6,085). Els treballs compten amb un pressupost de 4,2 milions d’euros, tindran una durada de 18 mesos i obligaran a realitzar restriccions al trànsit.

Les obres consistiran en la construcció de tres rotondes: una a l’accés de la urbanització Llevantina i de Boscos de Tarragona, una segona a l’accés als Monnars i una tercera a la intersecció amb la T-203 al cementiri del Catllar. A més, s’ha projectat la construcció de voreres i la instal·lació de passos de vianants a les urbanitzacions Els Cocons i Pinalbert del Catllar amb l’objectiu de reduir la velocitat dels vehicles que hi circulen entre els PQ 0,900 i 1,550. També s’ampliarà el pont sobre el Torrent del Mas de la Creu, es reordenaran els accessos a la via des de diverses finques i urbanitzacions i s’adequaran les parades d’autobusos que hi ha al llarg de la carretera per tal que els vehicles puguin realitzar bé les maniobres i s’hi pugui accedir a peu amb seguretat.

La carretera TP-2039 és la sortida natural del Catllar i de diverses urbanitzacions cap a la A-7 i les zones de platja. El tram objecte d’aquest projecte té un trànsit de 2.190 vehicles al dia i la calçada actual té amplades variables i insuficients, amb molts encreuaments algunes amb molt volum de trànsit. A més, la via compta amb un revolt perillós i un pont sobre el Torrent del Mas d’amplada insuficient que dificulta que dos vehicles s’hi creuin amb seguretat. Per tot això, d’acord amb criteris de seguretat, rendibilitat i impacte, que tenen en consideració l’important ús de la via, tant de vehicles com de ciclistes i vianants, l’actuació és prioritària.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor una nena de 5 anys en caure 12 pisos pel forat de l’ascensor

Notícia següent

Càritas presenta el nou servei d’atenció psicològica telefònica

Notícies relacionades