FCC rebutja la sanció de 65.000 € i acusa l’Ajuntament de Tarragona de “manca de planificació”

La companyia assegura que va complir amb el servei fins a l’últim dia i denuncia que se la vol responsabilitzar del caos en la recollida de brossa

08 de novembre de 2025 a les 10:37h
Actualitzat: 08 de novembre de 2025 a les 10:43h

Enmig de la polèmica per l’acumulació de bosses de brossa als carrers de Tarragona, FCC Medio Ambiente ha reaccionat amb contundència a la proposta de sanció de 65.000 euros anunciada per l’Ajuntament. L’empresa rebutja “de manera categòrica” la mesura, que considera “sense fonament” i “basada en una interpretació parcial i interessada dels fets” ocorreguts durant el mes d’octubre i els primers dies de novembre, coincidint amb el traspàs del servei a Urbaser.

FCC defensa que “no es pot utilitzar una transició mal planificada per perjudicar la reputació d’una empresa que ha servit Tarragona durant més de sis dècades amb responsabilitat i transparència”.

Segons la companyia, el contracte amb el consistori va finalitzar fa més de dos anys i mig, però va continuar prestant el servei sense contracte vigent ni possibilitat de renovar la maquinària, assumint “costos no abonats” com el lloguer i la reparació de vehicles. Aquestes despeses, asseguren, ja estan reclamades per la via judicial.

L’empresa també retreu a l’Ajuntament que, abans del traspàs, imposés controls extraordinaris i revisions addicionals de la flota, la qual cosa “va alentir les tasques i va impedir prestar el servei complet”. Tot i això, FCC afirma haver fet “un esforç extraordinari” per lliurar “la major part dels vehicles i equips essencials en ple funcionament”.

Com a exemple, cita la màquina decapadora amb matrícula E5760BGS, que —segons l'alcalde— estava fora de servei des de feia 3 anys. La companyia assegura, però, que la màquina va estar operativa amb més de 360 serveis acumulats entre el 2022 i el 2024 —163 serveis el 2022; 120 serveis el 2023; i 80 serveis el 2024, quan es va espatllar. Malgrat tot, FCC explica que la màquina “va ser reparada a temps i traspassada a Urbaser” amb capacitat de funcionament.

 

FCC nega haver deixat de recollir la brossa abans del relleu

FCC també nega “rotundament” haver deixat de recollir residus abans del relleu: assegura que entre el 2 i el 4 de novembre es van recollir més de 280 tones de deixalles i que els desbordaments posteriors es van produir perquè “la nova adjudicatària no va iniciar el servei immediatament després del traspàs”.

Segons la direcció territorial de l’empresa, el mateix 4 de novembre es va formalitzar l’acta de recepció dels equips i “els treballadors estaven ja realitzant formacions amb Urbaser i disponibles per començar”. Per això, FCC considera que el col·lapse viscut als carrers és conseqüència directa “d’una manca de planificació municipal, no d’una mala praxi de l’empresa”.

La companyia lamenta que, després de 64 anys de servei a la ciutat, es “distorsioni la realitat” i es “menystingui el treball d’una plantilla que ha actuat amb professionalitat fins al darrer dia”. A més, recorda que fa menys d’un mes el mateix Ajuntament va felicitar públicament FCC per la seva feina durant les festes de Santa Tecla.

Finalment, FCC exigeix una rectificació immediata i una disculpa pública del consistori, i alerta que “no pot tolerar que una gestió deficient es faci servir com a excusa per desprestigiar una empresa amb una trajectòria històrica a Tarragona”.