La Fira del Vi de Falset (Mostra i mercat dels vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant) se celebrarà el cap de setmana, amb actes i tastos de divendres al matí (1 de maig) a diumenge a la tarda (3 de maig), i amb la novetat d'una jornada professional dilluns (4 de maig). Una setantena de cellers de la DOQ Priorat i la DO Montsant participen en el certamen.
En la línia dels darrers anys, el certamen proposa preus de fira per als vins, alhora que ha habilitat un magatzem més accessible i més a prop del recinte firal, on facilitar la recollida de les ampolles i les caixes de vins que els visitants hagin comprat, amb l’objectiu de potenciar la venda durant els dies de la Fira.
Estands, de divendres a diumenge
Els estands de Fira del Vi de Falset estaran oberts divendres al matí (a partir de les 12.00) i dissabte i diumenge (a partir de les 11.00). Tot i que el recinte firal de Falset i les casetes de vins obrin divendres al matí, demà dijous (30 d'abril) ja tenen lloc alguns dels actes paral·lels del certamen. És el cas del Tast de Blancs (18.00) a l’absis del Castell de Falset.
Acte inaugural
L’acte inaugural tindrà lloc divendres al matí (11.30 h) a l’escenari de la Fira del Vi de Falset, amb la presència, entre altres autoritats, de la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Núria Montserrat Pulido.
Jornada professional
El certamen incorpora aquest any una jornada professional, que tindrà lloc dilluns 4 de maig a l'absis del castell de Falset i en horari de 10.00 h a 15.00 h. Una jornada que organitzen conjuntament la Fira i Priorat Enoturisme. En aquests moments són uns 150 els professionals que s'hi han inscrit, entre els quals hi ha distribuïdors, restauradors, sommeliers i altres professionals del sector. La jornada tindrà lloc en format walk-around showroom, amb tast lliure i espais de trobada, i reunirà cellers de la DO Montsant i la DOQ Priorat amb l’objectiu de facilitar contactes comercials, generar noves oportunitats i reforçar la relació amb els professionals.
La inscripció prèvia és obligatòria, amb l'aforament limitat i l'acreditació reservada a professionals del sector: https://www.firadelvi.org/jornada-professional-fira-del-vi-2026/
Plataforma de venda i reserves
La Fira compta amb una plataforma en línia que també inclou la venda anticipada de tiquets per a la Fira presencial, amb la qual cosa aquells que ho desitgin puguin estalviar-se les cues que, en moments puntuals, es produeixen en comprar el tiquet presencialment durant els dies del certamen a Falset. La plataforma també permet la reserva als cellers que facin visites vinculades al certamen durant el mes de maig.
Venda de vins
Com en les edicions dels darrers anys, un dels principals reptes de l’organització (que recau en l’Ajuntament de Falset, en col·laboració amb les dues denominacions d’origen) consisteix a mirar de potenciar la venda directa de vi per part dels cellers. És per aquest motiu que la Fira del Vi ha instaurat un punt de recollida de vins per als visitants, de manera que la compra de vi sigui més fàcil i còmoda, i que els compradors no hagin de carregar els vins (siguin en ampolles o en caixes) fins als seus vehicles particulars.
El magatzem de la Fira del Vi, en aquesta edició, serà una carpa que s'ha instal·lat prop del recinte firal i que farà de punt de recollida i càrrega. Paral·lelament, la Fira del Vi ha convidat els cellers a oferir preus especials durant els dies de la Fira, que incloguin descomptes (amb relació als preus de venda en establiments comercials).
Programa
El programa de la Fira es pot consultar a www.firadelvi.org. Un programa que es caracteritza, com en les darreres edicions, per comptar amb un seguit d’espais que acolliran tastos i activitats paral·leles adreçades als amants del vi.
Festa de tota la comarca
El pas dels anys també ha convertit la Fira del Vi en un esdeveniment de caràcter comarcal, amb un programa carregat d’actes en pobles de tota la comarca. Així, a banda dels actes a Falset, hi ha previstos tastos a Gratallops, Bellmunt del Priorat, Porrera, Torroja del Priorat i el Molar.
Tastos per a “wine lovers”
La Fira torna a comptar aquest any amb tastos que es fan de manera continuada a l’Espai Winelover de la Fira del Vi, a Falset. Són tastos que organitzen les denominacions d’origen de la comarca, els cellers, i la mateixa organització de la Fira. En podeu consultar el programa al web de la Fira del Vi. En alguns casos, cal pagar entrada i cal reserva prèvia.
Cartell musical
La Fira del Vi de Falset concentra nombroses activitats de caràcter lúdic i cultural. En aquesta edició, hi ha previstos diversos concerts a Falset. Amb aquest objectiu, la Fira del Vi de Falset manté acords de col·laboració amb la Fira de música emergent i familiar (FiIM) de Vila-seca, d’una banda, i el festival Garbinada Pop, d’una altra.
Fruit d’aquesta entesa, aquest cap de setmana actuaran a Falset, entre altres bandes: Sardines en llauna, Terrae i The Rhythm Treasures. Paral·lelament, hi ha altres concerts programats al recinte firal: Sardines i Stromboli Jazz Band.