Després que l'Ametlla de Mar detectés una taca blanca d'origen desconegut el passat dijous, que va obligar a hissar la bandera vermella i prohibir el bany a totes les platges del municipi, la taca s'ha estès per altres municipis de la Costa Daurada.
La primera població a detectar-la va ser l'Ametlla de Mar, al Baix Ebre, que va decidir prohibir el bany per precaució davant la incertesa sobre l'origen i composició de la taca. Divendres al matí, però, després de diverses tasques d'observació, no es va detectar cap rastre més de la taca i es va tornar a permetre el bany, però amb precaució i amb bandera groga.
Segons informa el 'Diari de Tarragona', el mateix divendres, a la tarda, un socorrista de les platges de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp) va detectar una altra taca estranya, en aquest cas mar endins, fora de la zona de bany. Es desconeix si és la mateixa taca de l'Ametlla de Mar, que va moure's, o si era una nova taca amb el mateix origen. Com que la taca era fora de la zona de bany, es va hissar la bandera groga per precaució. Segons el mateix mitjà, dissabte ja no es va trobar cap resta d'aquesta taca al mar de l'Hospitalet de l'Infant.
On sí que es va trobar una altra taca sospitosa, però, és a la platja de Calafat, també al terme municipal de l'Ametlla de Mar. El mateix dia, una mica més al sud, ha aparegut també una taca estranya a la zona de les Cases d'Alcanar, al Montsià. Segons el citat mitjà, les autoritats estan investigant l'origen i composició d'aquestes taques que, de moment, no haurien afectat directament cap persona.