ERC Tarragona demana millores en la prestació per cura de menors amb malalties greus

Els republicans presentaran dues mocions al ple de Tarragona per reforçar el suport a les famílies vulnerables i garantir l’equitat educativa als centres escolars

17 d'octubre de 2025 a les 10:31h

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona portarà al pròxim ple dues mocions centrades en la protecció social i l’atenció a les famílies vulnerables. D’una banda, els republicans insten el Govern de l’Estat a millorar la prestació per cura de menors afectats per càncer o malaltia greu (CUME), una ajuda que permet als progenitors reduir la jornada laboral per cuidar els fills sense perdre salari ni la vinculació amb la feina.

La consellera d’ERC, Mary López, ha denunciat que “moltes famílies desconeixen aquest dret i acaben renunciant parcialment o totalment a la feina per poder cuidar els seus fills”. Per això, la formació proposa intensificar la difusió institucional de la prestació i simplificar els tràmits. “Cap pare o mare hauria d’escollir entre cuidar el seu fill o mantenir la feina”, ha afirmat López.

La moció també reclama ampliar el catàleg de malalties reconegudes, ajustar els límits d’edat segons cada cas i reduir la burocràcia de les revisions mèdiques. “La CUME ha de donar tranquil·litat a les famílies, no generar més angoixa amb tràmits feixucs”, ha remarcat la consellera.

Paral·lelament, ERC presentarà una segona moció per instar la Conselleria d’Educació a revertir les retallades en professionals d’integració i educació social que afecten nombrosos centres educatius. Segons la portaveu del grup, Maria Roig, aquesta reducció representa “un 25% menys de recursos per als centres amb alumnat més vulnerable”, posant en risc la continuïtat del suport i l’atenció personalitzada.

Roig ha defensat que “la tasca dels integradors i educadors socials és essencial per garantir l’equitat i prevenir l’abandonament escolar” i ha qualificat de “greu error” la seva reducció. ERC demana que es restableixin les ràtios anteriors i que es garanteixi la continuïtat dels professionals, amb la participació dels centres, famílies, sindicats i representants del sector en la revisió del programa.

“Les institucions han d’assegurar que els recursos arribin on més es necessiten i que el treball sostingut d’aquests professionals no es perdi”, ha conclòs Roig, defensant que la protecció de les famílies i l’educació inclusiva “han de ser una prioritat a tots els nivells de l’administració”.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit