ERC Tarragona proposarà al ple de demà la creació d’un consultori mèdic a la Móra-Tamarit per atendre un o dos matins a la setmana les veïnes i veïns del barri i el seu entorn. “El centre d’atenció primària que els correspon és el CAP Llevant, però es troba a 9 quilòmetres de distància, un fet que dificulta l’accés a la ciutadania, especialment a la gent gran i a persones amb mobilitat reduïda”, ha expressat la consellera Gemma Fusté. Per aquest motiu, els republicans demanen habilitar un espai dins del local de l’associació de veïns perquè el Departament de Salut pugui habilitar el consultori.
Fusté demana a l’Ajuntament i a la Generalitat que estudiïn la viabilitat tècnica de la proposta per tal d’oferir “aquest servei tan necessari a la gent de la Móra-Tamarit i entorn, ja que, a més a més, la població resident ha crescut en els darrers anys i s’ha d’evitar que quedi desatesa”. A banda de la presència de professional mèdic un o dos dies a la setmana, la moció presentada pel Grup Municipal d’ERC també demana visites periòdiques per fer vacunacions, cures i altres tasques d’atenció primària.
D’altra banda, els republicans també defensaran al ple la moció presentada per diverses entitats del territori per replantejar el projecte del camí de ronda de la Savinosa, amb l’objectiu que preservi l’entorn natural. “Cal que l’alcalde Viñuales i el govern de Tarragona es posicionin i demanin al Ministeri de Transició Ecològica i a la Diputació de Tarragona que tirin enrere la proposta actual, que contempla la creació d’un passeig artificial de 5 metres. Hem d’anar cap a una actuació més natural i respectuosa amb el medi ambient”, reivindica el conseller Xavi Puig.
Els republicans deixen la porta oberta a debatre la moció per reprogramar les obres de Parcel·les Iborra. “Des d’ERC celebrem que s’hagin atès les demandes de l’AFA de l’Escola l’Arrabassada que hem defensat al carrer i que volíem fer arribar al Consell Plenari”, ha destacat Puig qui ha agraït també “la comprensió dels veïns de Parcel·les Iborra, un barri que s’ha d’arreglar sí o sí, però no a costa que infants i mestres pateixin durant mesos soroll i molèsties”. Els republicans resten a l’espera de l’AFA per saber si volen retirar la moció o bé la volen mantenir per refermar el compromís del govern municipal i de tot el Consell Plenari.