El TramCamp avança de mica en mica

Avatar photo

Surten a informació pública els estudis de la connexió entre Tarragona i Reus i els recorreguts urbans del tramvia del Camp

El Departament de Territori ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) els estudis de connexió entre Tarragona i Reus així com els recorreguts urbans del tramvia del Camp de Tarragona.

Concretament, l’àmbit correspon a la xarxa que uneix les dues ciutats, incloent-hi les penetracions urbanes passant per Vila-seca, i que també dona accés a l’aeroport de Reus i completa el tram sud de Cambrils.

33 ESTACIONS, 34 QUILÒMETRES

Les línies abastaran una longitud de 34 quilòmetres al llarg dels quals s’ubicaran un total de 33 estacions, de les quals 8 seran intercanviadors -un amb l’aeroport de Reus, dos amb les estacions d’autobusos a Reus i Tarragona, i els restants amb estacions de Rodalies de Catalunya i de llarg recorregut.

A la ciutat de Reus, els serveis s’articulen mitjançant un bucle perimetral en forma de cor i a la ciutat de Tarragona mitjançant un sistema en creu amb intercanvi al centre de la ciutat a Imperial Tàrraco, als barris de ponent mitjançant un sistema de penetració urbana alternatiu al directe de l’N-340.

El sistema, segons Territori, està dissenyat perquè pugui disposar alhora d’un servei metropolità interurbà i de diversos serveis urbans, adaptats a les característiques de cada municipi.

AMPLE EUROPEU

A partir d’un traçat independent de la xarxa ferroviària en servei, ha remarcat el Departament, el tramvia del Camp de Tarragona pot adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei.

D’altra banda, ha precisat, és un sistema “integrat en l’entorn”, que inclou trams sense catenària en els àmbits densament poblats.

Actualment, està en redacció el projecte constructiu d’un primer tram de la xarxa, el que uneix Cambrils, Salou i Vila-seca i en licitació la compra dels primers set trens que hi donaran servei.

Segons el Govern, el desenvolupament d’aquest sistema ha d’ajudar a fer créixer la quota modal del transport públic, mitjançant serveis que potenciïn la mobilitat interurbana i que també relliguin la mobilitat interna dels principals nuclis urbans.

Fruit d’aquest plantejament, es connecten els pols estratègics d’activitat i es facilita la mobilitat tant de residents com de visitants.

Amb la publicació al DOGC s’obre ara el procés perquè administracions, entitats i particulars puguin consultar els estudis informatius i d’impacte ambiental per a la presentació d’al·legacions. Atesa la complexitat i volum de la documentació, el procés d’informació pública finalitzarà excepcionalment el 14 de juliol vinent.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

II Jornades Memòria i República de les Borges

Notícia següent

Enxampen tres homes robant en una àrea de servei de l’AP-7

Notícies relacionades