"Com aquesta mai a la vida": els veïns del Baix Penedès i el Tarragonès fan balanç dels aiguats

El litoral nord del Tarragonès ha estat el sector més afectat per les pluges torrencials de la matinada, segons el Servei Meteorològic de Catalunya

22 d'agost de 2026 a les 12:50h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Els veïns de municipis del Baix Penedès i el nord del Tarragonès dediquen aquest dissabte al matí a avaluar els danys que han deixat les pluges torrencials de la matinada als seus habitatges i entorns.

"Hi ha hagut inundacions alguna altra vegada, però com aquesta mai a la vida", explica Joan Coll, veí de Creixell, que viu a l’entorn de l’avinguda del Mar, una zona allunyada de la riera però on, segons el seu testimoni, la xarxa de clavegueram no ha pogut absorbir la quantitat d’aigua.

Creixell, un dels municipis més afectats

El litoral nord del Tarragonès ha estat el sector més afectat per les pluges torrencials de la matinada, segons el Servei Meteorològic de Catalunya.

A Creixell, el temporal ha deixat carrers i zones de platja inundats. Joan Coll ha explicat que va passar l’episodi resguardat al primer pis de casa seva, mentre l’aigua entrava al garatge i a altres estances de la planta baixa.

Entre els danys hi ha diversos electrodomèstics, com la rentadora, la nevera i el congelador, que han quedat coberts de fang. Les marques que ha deixat l’aigua permeten veure fins a quin nivell va arribar la inundació.

"L’aigua ha portat molta brutícia" al Vendrell

Al Vendrell, els veïns també han començat aquest dissabte a valorar les conseqüències de l’episodi.

Daniel Caceres, resident al municipi, ha explicat que les canaletes d’algunes cases "quasi s’han trencat" per la intensitat de la pluja. També ha destacat que l’aigua ha arrossegat "molta brutícia".

Una de les zones afectades ha estat el nou passeig urbà del Torrent dels Aragalls, inaugurat fa pocs mesos. En aquest cas, Caceres ha assegurat que l’aigua no ha arribat a les portes dels habitatges de la zona.

Tot i això, la riuada ha arrossegat diversos objectes i deixalles, entre els quals hi havia matrícules i para-xocs de vehicles.

Els testimonis descriuen així una matinada especialment complicada, amb inundacions i acumulacions d’aigua que han deixat un important rastre de fang i brutícia en diversos punts del litoral del Tarragonès i el Baix Penedès.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit