Del calor extrem als aiguats: el temps gira radicalment a Catalunya

El principal episodi de precipitacions ja ha afectat durant la matinada el Camp de Tarragona i el litoral del Tarragonès i el Baix Penedès, amb aiguats molt intensos que han provocat inundacions, evacuacions i diverses incidències

22 d'agost de 2026 a les 12:20h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

La calor ha afluixat clarament a Catalunya després dels episodis de tempestes i aiguats de les darreres hores. Aquesta matinada de dissabte s’ha dormit millor a bona part del territori, amb temperatures més baixes i màximes que en general es mantindran al voltant dels 30 ºC.

El principal episodi de precipitacions ja ha afectat durant la matinada el Camp de Tarragona i el litoral del Tarragonès i el Baix Penedès, amb aiguats molt intensos que han provocat inundacions, evacuacions i diverses incidències. Al Vendrell i Torredembarra s’han acumulat uns 140 l/m², mentre que en alguns punts es podrien haver superat els 200 l/m².

A Roda de Berà, tres persones han resultat ferides, una d’elles crítica, després que cedís un mur al port. Els aiguats també han obligat a desallotjar un càmping de Creixell i una discoteca del Vendrell.

Dissabte, encara amb risc de tempestes al sud

Després de la nit especialment complicada al litoral de Tarragona, la situació tendirà a ser més tranquil·la a la resta de Catalunya, però encara hi haurà inestabilitat durant aquest dissabte.

A les Terres de l’Ebre i al sud de Catalunya encara es poden produir ruixats i tempestes, mentre que al Camp de Tarragona el gruix de l’episodi més intens ja ha passat. Cal mantenir, però, la precaució a prop de rius, rieres i barrancs, ja que les pluges acumulades poden provocar crescudes sobtades.

Al nord i a l’est del país, el dia començarà més tranquil, amb sol i alguns intervals de núvols. A l’oest hi haurà més nuvolositat, especialment al Pla de Lleida, on no es descarta algun ruixat feble.

A la tarda tornaran a créixer nuvolades al Pirineu i en punts de l’oest, amb possibilitat d’algun ruixat o xàfec, però en general de poca intensitat.

Les temperatures continuaran contingudes i difícilment arribaran als valors extrems dels darrers dies.

Diumenge arribarà una treva meteorològica

De cara a diumenge, el temps serà molt més tranquil. Encara hi haurà núvols al matí a les Terres de l’Ebre i al sud de Lleida, amb algun ruixat feble, però durant la jornada s’obriran clarianes.

A la tarda podran aparèixer nous ruixats en punts de muntanya del prelitoral i el Pirineu, mentre que el sol dominarà al litoral de Barcelona i a la Costa Brava.

Les temperatures pujaran lleugerament respecte de dissabte.

Dilluns tornarà la inestabilitat

La treva, però, serà curta. Dilluns tornarà a augmentar la inestabilitat amb l’arribada de les restes d’una borrasca activa situada a l’oest de la península Ibèrica.

Això afavorirà novament la formació de ruixats i tempestes a diversos punts de Catalunya.

A partir de dimarts, la situació tendirà a estabilitzar-se amb el retorn de l’anticicló i una nova pujada de les temperatures.

Així doncs, el canvi de temps ha servit per donar una treva a la calor, però l’estiu encara no ha dit l’última paraula.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit