Cambrils acull una estada formativa d’escacs amb 25 participants i una exhibició de Bachar Kouatly

L’hotel Sol Port Cambrils és l’escenari, del 25 d’octubre a l’1 de novembre, d’una trobada d’aficionats francesos als escacs dirigida per Marc Quenehen i amb activitats formatives, lleure i una simultània al port

27 d'octubre de 2026 a les 14:25h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Cambrils és aquesta setmana el punt de trobada d’un grup de francesos aficionats als escacs que participen en una estada formativa dirigida per l’entrenador i creador de continguts didàctics Marc Quenehen. La iniciativa se celebra del 25 d’octubre a l’1 de novembre a l’hotel Sol Port Cambrils i combina aprenentatge, pràctica i descans en un entorn mediterrani.

Una simultània al port amb 25 participants

Una de les activitats més destacades ha tingut lloc aquest dilluns al matí al port de Cambrils, amb una exhibició de partides simultànies a càrrec de Bachar Kouatly, primer Gran Mestre Internacional francès. L’activitat, amb el suport de l’Ajuntament de Cambrils i de l’hotel Sol Port Cambrils, ha reunit 25 participants distribuïts en 15 taulers.

Deu parelles de jugadors i jugadores han decidit conjuntament les seves jugades, mentre que cinc participants han competit de manera individual. Durant dues hores i mitja, Kouatly s’ha desplaçat d’un tauler a l’altre i ha aconseguit la victòria en les 15 partides, en una trobada celebrada al Pla de les Serenes.

imatge de l'estada internacional d'escacs a Cambrils
imatge de l'estada internacional d'escacs a Cambrils -

Classes, anàlisi i activitats de lleure

L’estada dirigida per Marc Quenehen proposa una fórmula singular per gaudir d’una afició compartida. El programa inclou 15 hores de classes, sessions d’anàlisi de partides i un torneig arbitrat per Laurent Freyd, àrbitre internacional, així com activitats de lleure, entre les quals hi ha una excursió marítima.

La proposta permet als participants aprofundir en els escacs, millorar el seu joc i intercanviar experiències, alhora que descobreixen Cambrils i gaudeixen de l’oferta turística del municipi. La combinació de concentració, estratègia, descans i convivència dona a l’estada un caràcter específic dins del calendari d’activitats que acull la ciutat.

Desestacionalització i promoció de destinació

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha destacat que “iniciatives com aquesta ens ajuden a avançar en la desestacionalització turística. Són propostes que atreuen visitants fora dels mesos d’estiu, generen activitat i contribueixen a difondre una imatge de Cambrils com a destinació de qualitat”.

Klein també ha subratllat la capacitat del municipi per acollir activitats especialitzades: “Cambrils ofereix un entorn, uns serveis i una qualitat de vida que permeten combinar moltes aficions amb una estada agradable. En aquest cas, els escacs han trobat al nostre municipi un espai on compartir coneixement i, al mateix temps, gaudir del mar, de la gastronomia i de tot allò que ens identifica”.

L’estada s’inscriu en la diversitat de propostes que poden trobar a Cambrils un escenari per desenvolupar-se durant tot l’any, amb l’objectiu d’afegir nous públics i noves experiències a l’oferta del municipi.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit