Lluïsa Lastra: “El motor de Calafell és el comerç i els serveis, que dinamitzem amb propostes per a tota la família”

Calafell, a la comarca del Baix Penedès, és un gran focus d’atenció. És l’estora vermella de la comarca, per la que passen cada setmana tota mena d’esdeveniments socials, culturals, esportius, comercials, que converteixen aquesta població de prop de 30.000 persones, en una referència imprescindible per als qui desitgen experiències sempre noves i un tracte excel·lent, en una població que combina el nou amb el vell amb un mestratge sorprenent.

La regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Calafell, M. Lluïsa Lastra, fa balanç de l’actuació de la seva regidoria al llarg d’aquest mandat i explica quins són els plans de futur en aquesta entrevista en exclusiva per a La Ciutat.

 

A l’inici de la legislatura la crisi del Covid va afectar molts dels aspectes que tu gestiones a l’Ajuntament de Calafell, com és el sector econòmic, el turisme, la promoció de la població…
Doncs sí, va afectar moltíssim perquè nosaltres a Calafell vivim dels serveis. El nostre motor econòmic és a nivell de promoció turística i de retruc, es toquen tots els altres sectors, com la restauració i el comerç. Per tant, de cop i volta, trobar-nos amb una situació tan anòmala i al mateix temps tan greu que va obligar a tancar tots els negocis, va ser molt dur. Pensar que el motor econòmic de Calafell es podia aturar, amb tot el que això comporta a tots els nivells, era brutal.  Per part de l’Ajuntament, el primer que es va fer va ser estudiar de quina forma es podia ajudar als negocis per evitar que acabessin tancant definitivament. Cal tenir en compte que per als negocis, les despeses hi eren igual, però no els ingressos. La situació es va tornar crítica a mesura que anaven caient les onades de pandèmia consecutives.

Ens vam posar a treballar conjuntament amb l’Associació de Comerciants de Calafell, i tot i que cada setmana ens trobem i preparem les campanyes que volem organitzar, en aquell moment les vam seguir fent però d’una altra manera. El que mai havíem fet: campanyes per Whatsapp i totes les plataformes que teníem a l’abast. I sobretot, perquè en el moment que poguéssim tornar a obrir, estigués tot a punt i tothom organitzat.

En aquest mateix aspecte, vam crear una plataforma perquè tots els comerciants poguessin vendre online. Vam fer webs per als comerços creant un aparador accessible per a tothom, perquè el comerç, ni que fos de forma virtual, no es quedés quiet. El mateix va passar amb el sector de l’alimentació, el més bàsic, tot amb l’objectiu que el motor de l’economia de Calafell no s’aturés. No va ser fàcil, però tres anys després, aquí estem.

 

Més enllà de l’economia interna de Calafell que representen els comerços de tot tipus, restaurants, bars, locals, etc., hi ha una altra economia que és la que ve de fora, perquè Calafell és una població turística per damunt de tot.
També estava molt tocada, però tan aviat la gent vam poder sortir de casa, a la mínima ja teníem ambient al carrer. Per part de l’Ajuntament, per tal de donar suport a tots aquests establiments, es van crear diferents línies de subvencions, es va posar en marxa la campanya dels bonus per atraure turistes i facilitar-els-hi l’estada… Amb tot plegat hem aconseguit que els establiments a hores d’ara segueixin oberts i que l’economia de Calafell estigui recuperada i ben viva. En aquest moment ja portem tres campanyes de bonus i com que veiem que funciona, la idea és seguir-les fent cada any.

A nivell turístic vam canviar les campanyes que teníem plantejades per procurar transmetre una seguretat, que no hi haguessin aglomeracions, vam fer un anunci que es va dir “Transmet energia” protagonitzat pels comerços, amb diferents imatges de Calafell, però amb la idea d’engrescar la gent perquè vinguessin a veure’ns i a estar amb nosaltres. El missatge era “tornarem a la normalitat”.

 

De tota manera, amb o sense tancament, Calafell sempre ha sigut una població molt activa a tots els nivells. Què esteu fent ara?
Pensant en el comerç tenim 24 campanyes anuals. Per exemple, ara que estem a les portes de Setmana Santa, tenim la fira de Playmobil, per exemple, que començarà demà dissabte. És una forma d’aconseguir que aquests dies d’entre setmana dintre la Setmana Santa, que són una mica més fluixets, seguim sent un pol d’atenció amb tota una sèrie d’activitats que els nens i les nenes que estan de vacances, puguin anar seguint. Per tant, els pares saben que poden venir a Calafell, que tenim activitats interessants per a tota la família, que després es poden quedar a dinar, a passejar, a descansar una estona, a gaudir d’aquests dies.

Tenim un edifici tot sencer, el Centre Cívic Iris, situat al rovell de l’ou al carrer Vilamar, en el que es pot fer un tomb, hi ha exposicions, hi ha activitats per dibuixar, per experimentar, i també hi ha una gimcana que es pot anar fent pels diferents establiments amb premis i moltes sorpreses.

 

Fent un càlcul ràpid, si durant l’any Calafell té previstes 24 campanyes, vol dir que cada 15 dies esteu en marxa amb una història diferent?
Sí, naturalment. Les nostres accions sempre són de gener a juny i des de la darrera setmana d’agost fins al desembre. Els mesos d’estiu ja estem dinamitzats. El nostre programa és completíssim: la Fira Medieval, la Fira Fora Stocks, el festival Rockabilly que cada any atrau a més públic, la Festa de la Mar que aquest any ens portarà a Calafell més de 200 embarcacions de Catalunya, el Family Weekend, és un no parar. Per exemple, la festa de Halloween, per anomenar-ne alguna d’exemple, és brutal i el carrer està més ple que a l’agost, amb els carrers del centre guarnits, tothom disfressat, és una festassa.

 

De cara a l’estiu, de totes les campanyes que tindreu, quin destacaries?
Ara tenim la Feria de Abril que la farem el primer cap de setmana de maig, els dies 5, 6 i 7 i abans tenim Sant Jordi, per exemple. Calafell sempre ha tingut una gran vitalitat i ha estat un poble molt dinàmic, igual Calafell Platja, Calafell Poble com Segur de Calafell, que també és un altre pol d’atracció. Les nostres platges donen molt de sí i per tant, és qüestió de fomentar-les en tots els sentits.

 

A banda del sol, la platja i la gastronomia, Calafell té un potencial històric molt important que també exploteu durant tot l’any.
Efectivament. D’entrada tenim un castell magnífic, històric, que és el marc i l’escenari de tota mena d’actes culturals i a més, és espectacular de veure. De fet, tot Calafell poble ho és, però el castell sobresurt per damunt de tot, és clar. Després també tenim la Ciutadella Ibèrica, que rep visitants, excursions escolars fa visites guiades tot l’any. I a banda també les botigues de pescadors i la casa Barral, com a actius patrimonials molt estimats a Calafell.

També tenim una població molt activa i ben disposada, amb un teixit associatiu fonamental que és una de les nostres grans riqueses. La nostra gent és única: acollidora, amable… pensa que estem molt acostumats a rebre turistes i visitants de tot arreu i per tant, podem dir que Calafell és una població oberta al món. I així és com ha de seguir sent, més encara a poder ser.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

5,2 milions per a ampliar els CAP de Roquetes i l’Ametlla de Mar

Notícia següent

Crema un bus escolar a Sant Quirze del Vallès

Notícies relacionades