La regidora de Salut, Persones grans i Consum, Anna Miranda, acompanyada de la cap de persones grans, Pilar Planella, va mantenir ahir dilluns una reunió de treball amb Maria Burgués, representant del Patronat Fundació Amics de la Gent Gran, Jordi Berge, tècnic referent a Lleida.
La trobada va servir per presentar l’entitat, explicar els projectes que du a terme, la col·laboració amb la Paeria i, alhora, determinar noves vies de treball conjunt futur en temes de solitud no volguda.
L’entitat aborda el tema de la solitud tant des de la vesant individual d’acompanyament per mitjà d’un voluntari, com des de la vessant comunitària. La solitud no volguda en persones grans és un tema emergent que preocupa molt i és una prioritat per a la Paeria, tal i com ha posat de relleu Miranda. “La solitud té un impacte directe i considerable en la salut de les persones que la pateixen i no sempre implica viure sol, es pot sentir solitud vivint en companyia”, va posar de relleu la regidora. En aquest sentit, ambdues parts s’han emplaçat a fer noves actuacions en aquesta línia de cara al proper any.
Amics de la Gent Gran té les dependències municipals del carrer Tallada i compta amb 70 voluntaris actius que fan l’acompanyament a 60 persones grans de la ciutat.