La demarcació de Lleida té des d’aquest dijous un nou diari que neix amb l’objectiu d’explicar la realitat de l’economia del territori i fer més visible el seu sector empresarial. ‘Analític Lleida’ vol agrupar la informació econòmica de Ponent en un “espai exclusiu” de comunicació i alhora “empoderar” l’activitat del seu teixit productiu, ha explicat la directora de la publicació, Tània Carrobé, que ha afegit que també es vol “fer xarxa” entre empresaris, agents socials i entitats. El president del Consell Editorial, Josep Ramon Ribé, ha explicat que esperen disposar de la col·laboració dels agents econòmics del territori per “definir el producte periodístic des del punt de vista econòmic” per a les terres de Lleida.
En aquest sentit, Ribé ha dit que ja s’han fet més d’una trentena d’entrevistes i s’espera fer-ne moltes més. “És un repte important i diferent. Volem construir un diari amb les idees i tots i d’aquesta manera ser un referent del fet que tot és possible en comunicació amb la participació de tothom”.
La publicació, editada pel grup Comarques, es podrà consultar en format digital i combinarà el contingut gratuït i l’adreçat a subscriptors, els quals rebran una edició bimestral en paper.