Dilluns, 17 de febrer de 2025
És notícia

Nous detalls sobre el jove mort calcinat a sobre d’un tren a Lleida

Avatar photo
El jove s’havia saltat tots els controls de seguretat per accedir al recinte després de dos intents de colar-se en altres trens
El tren Alvia on han passat els fets, aturat a l'estació de Lleida-Pirineus.

El noi de 26 anys que va morir a sobre d’un tren a Lleida-Pirineus s’hauria enfilat al comboi des de l’andana, després d’entrar al recinte saltant-se tots els controls de seguretat.

Segons expliquen els Mossos a l’ACN, aquesta és la principal hipòtesi amb què treballen després que el jove morís calcinat en entrar en contacte amb la catenària.

Els Mossos veuen menys probable l’altra hipòtesi plantejada fins ara: que els joves —de 23 i 26 anys— saltessin a sobre del tren des de la passera elevada que travessa les vies.

Malgrat tot, la policia continua investigant els fets i elaborant l’atestat de l’incident, que un cop finalitzat, traslladaran a l’autoritat judicial a partir de la declaració de testimonis i de les imatges de les càmeres de seguretat de l’estació.

Van saltar-se els controls de seguretat de l’estació

Tot apunta que durant la tarda els dos joves ja haurien intentat en dues ocasions accedir a trens d’alta velocitat que anaven a Barcelona. Finalment, haurien aconseguit saltar-se els controls i arribar fins a un tren Alvia aturat a la via 2. El comboi cobria el trajecte entre la Corunya i Barcelona, i duia 185 passatgers a bord.

Cap a les 20.20 hores, la víctima mortal es va enfilar dalt del tren i, en entrar en contacte amb la catenària, va rebre una forta descàrrega elèctrica i va generar un incendi. L’altre noi que l’acompanyava, de 23 anys, en va sortir il·lès, però el van traslladar a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida amb un atac d’ansietat.

La incidència va obligar a tallar la tensió a tota l’estació i va afectar tots els trens de Llarga i Mitjana Distància que s’havien d’aturar a Lleida. Cap a dos quarts i mig d’onze de la nit, Adif i Renfe van informar que s’havia restablert la tensió a la catenària i que els trens podien tornar a circular.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Rubén VIñuales

Viñuales celebra la inversió de 800 milions de Repsol a Tarragona

Notícia següent
2025.01.23.Reunió de seguiment de Seguretat entre l’Ajuntament del Catllar i els Mossos d’Esquadra

El Catllar instal·larà càmeres lectores de matrícules als accessos de les urbanitzacions

Notícies relacionades