Dilluns, 7 d'abril de 2025
脡s not铆cia

La UdL incorpora onze investigadors predoctorals

Suposen una tercera part de les 35 beques Marie Curie per a les quatre universitats que integren Campus Iberus

Universitat de Lleida (UdL) ha incorporat onze investigadors predoctorals internacionals en el marc del programa d’atracci贸 de talent del Campus d’Excel路l猫ncia Internacional de la vall de l’Ebre, Campus Iberus. Representen gaireb茅 una tercera part de les 35 beques Marie Sklodwska-Curie, finan莽ades per la Comissi贸 Europea, que han rebut les quatre universitats del consorci dins l’IberusTalent. En les seves dues convocat貌ries, aquest programa ha rebut m茅s de 600 sol路licituds d’estudiants de 61 pa茂sos diferents que volien fer el seu doctorat en alguna de les universitats de Campus Iberus. Els investigadors seleccionats, procedents de diferents pa茂sos, ja s’han incorporat.

Les 35 investigadors procedeixen de Col貌mbia, It脿lia, Turquia, Portugal, Gr猫cia, Tun铆sia, l’脥ndia, L铆ban, el Brasil, Ucra茂na, Eslov猫nia, Alemanya, el Brasil, Xile, R煤ssia, Kenya, Filipines, l’Iran, Eti貌pia, Nig猫ria, l’Argentina i Egipte. La selecci贸 ha requerit de la participaci贸 de m茅s de 250 experts de 23 pa茂sos diferents i s’ha realitzat a partir de l’excel路l猫ncia dels candidats i segons els principis de la Carta de l’investigador i el Codi de Conducta per a la contractaci贸, que s贸n avalats pel segell d’excel路l猫ncia en recursos humans conferit per la Comissi贸 Europea a les universitats de Campus Iberus.

Tot aquest personal investigador realitzar脿 la seva tesi doctoral en les universitats que formen part de Campus Iberus. Onze, a la UdL; onze m茅s, a la Universitat P煤blica de Navarra; nou, a la Universitat de Saragossa i quatre a la Universitat de La Rioja. Tot i les dificultats de la pand猫mia provocada per la covid-19, tots ja s’han incorporat.

IberusTalent, que compta amb finan莽ament del programa de recerca i innovaci贸 H2020 de la Uni贸 Europea en virtut de l’acord de subvenci贸 Marie Sklodwska-Curie, espera contribuir a la internacionalitzaci贸 del personal investigador de les universitats de Campus Iberus.

Igualment, Campus Iberus pret茅n posicionar-se per a atreure talent internacional a la vall de l’Ebre amb la finalitat d’avan莽ar en la recerca de les 脿rees d’especialitzaci贸 estrat猫gica del consorci d’universitats com s贸n l’agroalimentaci贸 i nutrici贸; tecnologies per a la salut; energia, sostenibilitat i medi ambient; bio-economia i economia circular, i desenvolupament social i territorial.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *

Not铆cia anterior

Tornen a absoldre l’alcaldessa de Roses per l’1-O

Not铆cia seg眉ent

Dipositen al cementiri de Miravet un centenar de restes 貌ssies de combatents no identificats

Not铆cies relacionades