La comissió informativa de Gestió de la Ciutat de l’Ajuntament de Lleida va informar ahir de l’expedient per a cedir la concessió d’una finca al carrer Josep Pallach número 2, al barri de Pardinyes, per a la construcció d’un equipament de serveis per a la gent gran, com demana des de fa temps el veïnat del barri.
El nou plec de condicions amplia els usos possibles d’aquest equipament, perquè els licitadors puguin incorporar-hi no només els de residència i centre de dia, sinó també altres serveis residencials alternatius tipus cohousing, sènior living, habitatges col·laboratius i residències de cura mútua. En cas que es plantegin habitatges dotacionals caldrà tramitar un pla especial urbanístic. El cànon anual mínim serà de 97.286,08 € i l’expedient ara passarà a la seva votació al ple.
La tinenta d’alcalde d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, va destacar que d’aquesta manera es vol facilitar als possibles licitadors que presentin les seves ofertes, després que la última licitació d’aquest mateix terreny quedés deserta. “Plantegem un model més adaptat a les necessitats actuals de les persones grans, prou obert perquè sigui atractiu per les empreses o fundacions que vulguin presentar-se per construir i gestionar la residència”, va explicar.
Licitació d’un terreny per a un centre de culte
D’altra banda, la comissió informativa d’ahir també va informar de la resolució de les al·legacions presentades al plec de clàusules per a la concessió de l’ús d’una finca situada entre els carrers D, L, S i E del polígon del Camí dels Frares, per la construcció d’un centre de culte per a una entitat religiosa i l’aprovació del plec de clàusules i inici de la licitació. La finca té una superfície de 8.429 m² i la concessió es plantejarà per un període de 50 anys, amb un cànon anual mínim de 40.054,05€.
Nou contracte de neteja i recollida de residus
La comissió d’ahir de Gestió de la Ciutat va facilitar als grups la informació sobre l’aprovació dels plecs de condicions per a la licitació del nou contracte de concessió del servei de neteja viària, recollida de residus i gestió de les deixalleries. Ara es tramitarà per la seva votació al ple, amb la previsió que el nou contracte pugui estar en vigor l’1 de gener de l’any vinent. La comissió informativa de Bon Govern de divendres informarà d’una proposta de pròrroga de tres mesos del contracte actual fins que estigui llesta la nova contracta.
Obres de millora al cementiri
La comissió també va informar de la licitació del contracte d’obres per a la reforma de paviments i la millora de seguretat al cementiri. L’actuació preveu la substitució dels paviments de panot malmesos del perímetre interior dels departaments de Sant Miquel i Sant Josep. Al mateix temps es complementa l’actuació amb l’adquisició de nou mobiliari urbà, concretament nous bancs, fonts i escales mòbils que permetran l’accessibilitat als nínxols aplicant criteris de confort i seguretat. El pressupost previst de l’obra és de 158.553,84 euros i el termini d’execució és de dos mesos i mig.
En un altre lot també s’hi inclou la instal·lació de 26 càmeres de seguretat per al perímetre i l’interior del recinte del cementiri.
Cessió de 25 vehicles a Cuba
Un altre dels expedients que van tracatar-se a la comissió va ser la cessió gratuïta de 25 vehicles (20 automòbils i 5 motocicletes) a un centre autoritzat de tractament perquè siguin entregats a l’Associació Casal d’Amistat amb Cuba de Lleida i les Terres de Ponent. Mecànics cubans s’emportaran les peces d’aquests vehicles a l’illa per fer-les servir allà com a recanvis.
Cessió d’una finca a l’EMAU
La comissió també va informar de la cessió de la finca situada al carrer Cavallers 28-30-32, al costat de l’església de la Sang, per a dur a terme polítiques d’habitatge.
D’altra banda, també va informar-se de la licitació d’altres contractes, com són el de la teleassistència, els serveis de restauració al Turó de la Seu Vella i el projecte de renovació de la xarxa d’aigua potable als carrers Balmes, Rovira Roure i Artur Mor.