L’Ajuntament de Lleida va obrir ahir el termini per sol·licitar parades per la Diada de Sant Jordi 2024. El tràmit per fer la sol·licitud està habilitat fins al 16 d’abril per demanar ocupacions de via pública per a la venda de roses, llibres i altres productes relacionats amb aquesta festivitat.
Per a la diada d’enguany es distribuiran les parades en dos trams. D’una banda, s’instal·laran els espais per al sector professional del llibre i la flor a l’avinguda de Francesc Macià i, de l’altra, s’ubicaran les entitats a la Rambla de Ferran. També es podran sol·licitar altres espais de la ciutat, d’acord amb les taxes establertes.
La venda de roses i de llibres la podran fer:
-establiments comercials de floristeria establerts a la ciutat i llibreries i establiments que comercialitzen llibres habitualment
-Associacions i entitats de caràcter social, benèfic o cultural, inscrites al Registre Municipal d’Entitats de l’Ajuntament, abans del 23 d’abril de 2023. En el cas dels llibres, podran vendre publicacions o exemplars editats o vinculats a la mateixa entitat.
-Centres escolars, instituts i facultats. Cal que la sol·licitud la faci una persona responsable de l’equip directiu del centre. No es tramitarà cap permís als menors de 16 anys.
Pel que fa a la venda d’altres productes relacionats amb la diada de Sant Jordi, poden fer el tràmit empreses, associacions i clubs esportius, col·lectius diversos, partits polítics, col·legis professionals, gremis professionals i comerços diversos no inclosos en les categories anteriors. No podran vendre roses ni flor fresca.
La tramitació es fa a través de l’enviament de la sol·licitud d’ocupació de via pública. Si aquesta està vinculada a una taxa, l’àrea de Mercats i Via Pública enviarà una carta de pagament per abonar l’import corresponent en el termini indicat. D’aquesta manera, es notificarà l’autorització d’ocupació.
La Seu electrònica de l’Ajuntament de Lleida permet fer la gestió en línia, a través d’aquest enllaç.
Per fer-ho, cal identificar-se amb un certificat digital o un dels sistemes d’identificació acceptats. Per a dubtes, consultes o dificultats en la tramitació electrònica, es pot contactar amb el 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 08 a 20 h, excepte festiu).
També es pot tramitar la consulta omplint aquest formulari. Una altra opció és adreçar-se a un dels Punts de Suport Digital on es fa l’acompanyament necessari per fer la gestió electrònicament. Consulteu els horaris dels diferents centres d’acompanyament.