CCOO Terres de Lleida reclama solucionar la manca de places als trens Avant Lleida-Barcelona

Avatar photo
Les diferents propostes farien augmentar les places d’Avant entre un 40 i un 50% i demanen oferir un tren més al matí, a més de baixar el preu del bitllet 
FOTO: Daniel Hurtado / Presentació a la seu de CCOO de Lleida de l’informe amb propostes per augmentar el nombre de places d’Avant entre Lleida i Barcelona

La sala d’actes de CCOO Terres de Lleida ha acollit avui la presentació de la proposta del sindicat de Comissions Obreres per solucionar la manca de places als trens Avant que van de Lleida a Barcelona, una problemàtica que afecta de manera directa a la demarcació lleidatana respecte a la resta de demarcacions de Catalunya.

CCOO de Lleida ha presentat l’informe “Avant Lleida-Barcelona, anàlisis de la situació actual i propostes d’actuació” per pal·liar la manca de places que hi ha als trens Avant que van de Lleida a Barcelona.

D’un temps ençà, el sindicat ha copsat un malestar generalitzat entre les persones usuàries dels trens Avant per la manca de places que hi ha en determinades hores. A partir d’aquí, el sindicat ha presentat un estudi detallat de la situació actual (freqüències, ocupació, preus) i ha fet quatre propostes de solució que farien augmentar les places d’Avant entre un 40 i un 50%. 

Actualment, presten servei en la relació Lleida Pirineus – Camp de Tarragona – Barcelona Sants únicament 8 serveis AVANT per sentit en dies laborables, dels quals 4 corresponen a un servei pur AVANT, i 4 són serveis sinergiats (combinats: quotes de places ofertes en trens d’AV amb tarifes AVANT) que actualment resulten clarament insuficients per absorbir la demanda generada d’aquests serveis OSP al territori per atendre les necessitats actuals de mobilitat obligada de la població.

L’informe ha estat presentat als responsables i representants de les principals institucions de Lleida, polítiques i econòmiques, així com als representants de diferents associacions, entre les quals destaquen les associacions d’usuaris del tren i de veïns i veïnes.

També hi han assistit l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa; la delegada del Govern de la Generalitat a Lleida, Montse Bergés, i el subdelegat del Govern de l’Estat a Lleida, Jose Crespín, així com representants de la Cambra de Comerç de Lleida, COELL, i PIMEC, i diputats i diputades de Lleida al Parlament de Catalunya, al Congrés dels Diputats i al Senat.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha afirmat que “hi ha un greuge comparatiu respecte totes les demarcions de Catalunya, som les que tenim menys Avants i molta distància de la resta de demarcacions de l’estat. Avant és una eina bàsica pel desenvolupament econòmica del territori, i molta gent d’aquí va a treballar fora i gent de fora que pot venir aquí”.

En aquest sentit, Talarn s’ha mostrat ferm en apostar decididament per aquest augment de places “que ja fa massa temps que parlem per a veure si les freqüències són aquelles que pertoquen a la nostra demarcació i tenim els preus que també pertoquen. El Ministeri ens ha d’escoltar, i no podem continuar parlant sobre això perquè si no fan res seran responsables, no només de les persones que encara van amb vehicle a Barcelona i poden tenir un accident i amb els preus que això costa a la sostenibilitat del territori, sinó també seran culpables per no haver treballat pel desenvolupament econòmic del nostre territori”.

La proposta del sindicat passa per incloure un tren més a la franja d’hora punta i reservar seients bonificats d’Avant en 6 trens d’AVE per sentit que ja paren a Lleida. També demanen reduir el preu del bitllet de la tarifa general fins als 20,10 euros. Les mesures permetrien passar de 1.080 places diàries els dies laborables a unes 1.600 i revertir, així, la falta d’oferta actual que fa que els bitllets s’esgotin amb tres setmanes d’antelació. Renfe diu que estudiarà la proposta.

Així ho ha assegurat el secretari de Mobilitat de CCOOAlberto Puivecino, que assenyala que l’opció de sinergiar places AVE seria molt fàcil d’aplicar, ja que “pràcticament tots els trens d’alta velocitat entre Saragossa i Barcelona tenen una disponibilitat d’entre el 30% i el 35% de places”.

D’altra banda, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha volgut afegit un altre element de debat sobre els avant de Saragossa. “He convidat al secretari d’estat i al president de Renfe a venir a Lleida per tractar el tema dels avant a Barcelona i Saragossa. Hi ha una qüestió important que és la competitivitat social atenent que dona alternatives i hem de fiar la nostra mobilitat a serveis avant per facilitar accés”, ha dit.

Larrosa ha recordat que el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, i el president de Renfe, Raül Blanco, ja tenen un document sobre la taula per part de la Paeria amb diferents millores per als serveis ferroviaris de Lleida; unes propostes que se seguiran treballant en reunions ja previstes. “Atenent que la Generalitat no dona alternatives, hem de fiar als serveis Avant la nostra mobilitat amb Barcelona en un temps competitiu”, ha destacat.

L’alcalde ha mostrat total recolzament a les propostes de CCOO i ha afirmat que “cal innovar en sistemes de gestió del sistema, ja que el sistema de gestió d’abonaments que surten plens en pantalla i en veritat hi ha seients buits i un sistema que s’ha de millorar”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El 98% dels visitants valoren positivament les exposicions del FineArt Igualada

Notícia següent

Palafrugell destina 52.000 euros a projectes de cooperació internacional

Notícies relacionades