“Des de les ramaderes i les pageses al botiguers, als caixers i caixeres de supermercats o els reposadors, del camp a la taula. De les cooperatives o la indústria agroalimentària a la distribució comercial. Tanta i tanta gent que treballa aquests dies en condicions molt difícils perquè no falti el plat a taula”, ha destacat Jordà.
Des de l’inici de l’alerta sanitària, l’etiqueta #CuidemLaNostraPagesia reclama el consum de productes de proximitat en suport al sector, a través de diversos vídeos des de les xarxes socials dels Departament d’Agricultura.
La consellera ha assenyalat que ja “hi haurà temps per valorar tot allò què es pot aprendre com a societat d’aquesta greu crisi” però ha deixat clara la necessitat “de retornar a la pagesia tot el que aquests dies està fent per al conjunt de la societat”. En quest sentit, Teresa Jordà ha fet una crida a comprar “amb responsabilitat” i, “ara més que mai”, a “prioritzar el comerç local i el producte de proximitat”.
Posar en contacte productors, elaboradors, ramaders i pescadors amb consumidors
Agricultura, conjuntament amb Prodeca, l’empresa pública del departament que té com a finalitat promoure el sector i els productes agroalimentaris catalans, s’ha impulsat la iniciativa social #AlimentsDeProp per posar en posar contacte productors, elaboradors, ramaders i pescadors amb consumidors de Catalunya.
Un dels efectes de la situació d’emergència és que productors agroalimentaris s’han trobat amb dificultats per posar a disposició els seus productes, però també hi ha una demanda interessada i necessària en poder contactar amb aquests productors. Els productors publiquen les seves ofertes a Twitter amb l’etiqueta #AlimentsDeProp, #venc i la #localitat; una manera senzilla de contactar amb possibles compradors.
Altres organitzacions han activat campanyes similars, com ara pagesiaacasa.cat d’Unió de Pagesos, Xarxa agroalimentària Cerdanya, Alimentem Collserola, Parc Agrari Baix Llobregat o desenes d’iniciatives més, impulsades per institucions, cooperatives o empreses.