Èxit de participació del 'Seu i Calla', la primera mostra de jocs de taula moderns a Tàrrega

La trobada a l’Espai MerCAT va reunir públic de totes les edats, que va poder jugar a una vintena de jocs de diferent dificultat

26 d'octubre de 2025 a les 20:58h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L'Espai MerCAT de Tàrrega va acollir aquest dissabte 25 d’octubre la primera edició de ‘Seu i Calla’, una mostra de jocs de taula moderns organitzada per La Soll i l’Associació Agrat amb la col·laboració de la Biblioteca Pública de Tàrrega - Germanes Güell. La trobada va comptar amb una elevada participació durant les vuit hores del certamen amb un públic variat i de totes les edats.

Els participants van poder provar una vintena de jocs de diferents graus de dificultat com, per exemple, Diamant, Codi Secret, Sushi Go!, Sagrada, Agricola, Orquesta Negra o Carcassonne. L’organització va celebrar l’èxit de la primera edició i va explicar que, pròximament, valoraran la possibilitat de repetir l’esdeveniment l’any vinent. A més, també es va agrair la tasca dels voluntaris, encarregats d’explicar el funcionament de cada joc i de coordinar les partides.

David Castellà, membre de l’organització, va celebrar que “s’ha demostrat que a Tàrrega li agrada jugar. L’acceptació ha estat més gran de la que ens pensàvem i la gent s’ho ha passat bé. A més, el públic ha estat molt variat: des de persones que no havien tocat mai cap joc de taula modern, fins a experts en la matèria que han vingut a jugar als jocs més complexos.”

Per la seva banda, la regidora de Cultura, Laura Tejero, ha felicitat “els organitzadors per crear aquest nou esdeveniment a Tàrrega, que esperem que es consolidi en els pròxims anys. Des de la Biblioteca Pública de Tàrrega - Germanes Güell hi hem col·laborat amb l’adquisició dels jocs, que passaran a formar part del nou servei de préstec de jocs de l’equipament municipal.”

Una tendència a l’alça

Els jocs de taula moderns són una nova generació de jocs que van més enllà dels clàssics com el parxís, l’oca o el Monopoly. Destaquen per la varietat de mecàniques, la qualitat dels dissenys i la capacitat de crear experiències socials enriquidores. N’hi ha d’estratègia, cooperatius, ràpids i de festa, tots ells pensats per estimular la ment, fomentar la interacció i oferir diversió per a persones adultes i famílies. En els darrers anys, el nombre d’aquest tipus de joc ha crescut exponencialment i s’ha convertit en una alternativa als videojocs i les pantalles.

‘Seu i Calla’ és una activitat organitzada per La Soll i l’Agrat i compta amb la col·laboració de la Biblioteca Pública de Tàrrega - Germanes Güell, la Regidoria de Cultura i Estel Tàrrega.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit