Tàrrega inaugura una exposició de la pintora Glòria Coma amb paisatges de l’Urgell i la Segarra

L’artista targarina presenta fins al 21 de desembre una sèrie de 37 acrílics de recent producció sota una mirada abstracta

25 d'octubre de 2025 a les 19:32h

lSala Marsà de Tàrrega exposa fins al 21 de desembre una sèrie recent de pintures de Glòria Coma, artista nascuda a la ciutat. La mostra aplega un total de 37 obres realitzades durant els dos darrers anys. Es tracta d’una sèrie de paisatges de les comarques de l’Urgell i la Segarra, “plasmats amb els seus colors característics sota una mirada personal”, segons explica l’autora.

Coma es val de la pintura acrílica per recrear la seva visió sobre el paisatge, "on convergeixen abstracció i geometria". La col·lecció ara exposada també inclou algunes teles inspirades en el Camí de Sant Jaume, va assenyalar la pintora, que també va explicar el seu mètode de treball: “pinto de memòria a l’estudi després de sortir a passejar, a partir del record que tinc de la terra on estic arrelada”.

L’acte inaugural es va celebrar ahir divendres amb la presència de l’artista, acompanyada de la regidora de Cultura, Laura Tejero, i el director dels Museus de Tàrrega, Oriol Saula. Tejero va remarcar que “la Sala Marsà continua exercint de plataforma des d’on els artistes locals poden acostar la seva obra al públic”.

Molt coneguda a Tàrrega, Glòria Coma ja ha exposat en diferents ocasions a la ciutat en el decurs de la seva carrera artística. El seu anterior pas per la Sala Marsà correspon als anys 2011 i 2016. Val a dir, però, que la seva primera exposició data ja de l’any 2000. Amb la mostra inaugurada ahir, l'autora trenca un silenci de gairebé una dècada sense presentar obra pictòrica al públic. De tarannà polifacètic, l'artista també destaca per la seva tasca en recerca històrica de Tàrrega.

‘Apunts per a una obra. Paisatges. 2024-2025’ és una mostra que fou proposada ja per Xavier García, programador de la Sala Marsà que va morir el passat mes de maig

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit