La mare del jove de 15 anys que es va suïcidar a Almacelles (Segrià) el juliol, i que havia denunciat assetjament escolar, ha exigit al centre educatiu “que no s’amaguin les coses”. En declaracions a Catalunya Ràdio, Marina —mare del menor— ha assegurat que família i alumnes van alertar el centre del tracte que rebia el seu fill per part d’altres estudiants i que, malgrat això, sempre se’ls va traslladar que es tractava de “conflictes” que s’anaven resolent. També denuncia que des de l’estiu reclama accés a la documentació del cas i que no se li ha facilitat fins que la situació s’ha fet pública.
Segons la mare, hi ha testimonis que van veure agressions a les portes de l’institut, a més de burles i comportaments vexatoris. Assegura que busca “que es conegui la veritat” i critica el tracte rebut pel centre, que qualifica de “poca col·laboració” i de tenir “paraules molt dures” amb ella. Afirma que va defensar l’institut en els primers moments —fins i tot demanant retirar pintades en contra del centre—, però que ara fa públic el cas perquè el nom del seu fill “quedi net” i serveixi de precedent per evitar noves víctimes. També interpel·la el sistema de prevenció, demanant centrar la intervenció en els agressors i no en la víctima.
Els Mossos d’Esquadra mantenen una investigació oberta per aclarir les circumstàncies de la mort. Per la seva banda, el Departament d’Educació sosté que, des del primer moment en què el noi va manifestar que tenia un problema, es van activar tots els protocols davant violències en l’àmbit educatiu, es va fer seguiment i es van posar recursos preventius i d’acompanyament emocional al llarg de l’escolarització. Segons les mateixes fonts, la conclusió del centre va ser que no existia assetjament escolar; tanmateix, si apareixen noves evidències que ho acreditin, s’actuarà “en conseqüència”.
La controvèrsia reobre el debat sobre la detecció i resposta a l’assetjament als centres, la comunicació amb les famílies i l’accés a la informació en casos sensibles, així com la necessitat d’itineraris d’acompanyament emocional robustos i protocols d’actuació ràpids i verificables.