Demanen justícia per a Dani Quintana, l’adolescent de Lleida que es va llevar la vida després de patir assetjament escolar

El Dani patia un tipus de violència que incloïa el robatori i la destrucció del seu material escolar, aïllament durant els patis i fins i tot amenaces amb una navalla

23 d'octubre de 2025 a les 09:04h
Actualitzat: 23 d'octubre de 2025 a les 09:31h

L'Associació Trencats contra les Violències a les Escoles, fundada per José Manuel López Viñuela, continua lluitant per visibilitzar i combatre la violència escolar i el maltractament que moltes víctimes han de patir abans de prendre la decisió d'acabar amb la seva vida.

Viñuela, és pare de la Kira, la jove de 15 anys que es va suïcidar el maig de 2021 després de denunciar un cas d'assetjament escolar i maltractament docent al Col·legi Pare Manyanet de Sant Andreu de Barcelona. Ara, des de l'Associació, s'ha fet pública una nova denúncia: el cas de Dani Quintana, un adolescent de 15 anys d'Almacelles (Lleida) que es va llevar la vida el passat mes de juliol després de patir una llarga situació d'assetjament escolar al seu institut, el Canigó. Els pares del Dani, com els de la Kira, estan lluitant perquè la seva història no es quedi en l’oblit i per sensibilitzar la societat sobre la gravetat de l'assetjament.

El Dani patia un tipus de violència que incloïa el robatori i la destrucció del seu material escolar, aïllament durant els patis i fins i tot amenaces amb una navalla. Tot això, malgrat les repetides alertes de la seva mare, Marina, que va intentar que el centre educatiu prengués mesures. Tanmateix, segons denuncien, l'institut no va considerar que hi hagués "evidències clares" de maltractament. Aquesta resposta, a criteri de l'Associació Trencats contra les Violències a les Escoles, és una forma d'encobriment de la violència en els centres educatius.

La Inspecció educativa de Catalunya ha respost al cas afirmant que el centre no va trobar "evidències clares" d'assetjament escolar, una justificació que, segons José Manuel López Viñuela, no fa més que confirmar la inacció per part de l'escola davant la denúncia de la mare del Dani. “Si no hi ha evidències, és perquè no es va actuar”, afegeix López Viñuela.

Un clam per l'acció immediata contra l'assetjament escolar

El cas del Dani Quintana s'uneix a la llarga llista de víctimes d’assetjament escolar que han perdut la vida, algunes de les quals també es van suïcidar després d’intentar denunciar les situacions de violència que patien als seus centres educatius.

Des de l'Associació Trencats, denuncien que la Inspecció educativa sovint fa vista grossa a les situacions d'assetjament escolar, permetent que es repeteixin en lloc de prendre mesures efectives per protegir als alumnes des del primer moment que es detecta un cas de maltractament. La falta de responsabilitat de molts centres i de les autoritats educatives està costant vides, i l'associació exigeix canvis immediats en els protocols d'actuació, per tal que les escoles prenguin en compte tots els indicis i actuïn sense excuses ni valoracions subjectives.

“Els noms d'aquests nens no són només números, són vides trencades”, assegura López Viñuela. Així, l'Associació continua amb la seva lluita per obtenir la justícia que tots aquests joves mereixen, i que les seves històries serveixin per evitar més víctimes.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit