Jeannine Abella, cap de llista de Junts+ a Lleida, ha anunciat, abans de l’acte econòmic “Dels reptes a les oportunitats” celebrat al Museu Morera, i acompanyada per Anna Navarro, número 2 per Barcelona i Isidre Gavín, diputat al Congrés, algunes de les propostes per a la internacionalització de l’economia catalana.
Abella ha explicat que les iniciatives de Junts+ inclouen un pla per impulsar la marca ‘Made in Catalonia’, amb l’objectiu de certificar la qualitat dels productes catalans. “Convidarem els actors socials, com les patronals i els consells reguladors, a participar en l’elaboració d’aquest pla“, ha exposat. “És essencial rellançar Catalunya com un actor clau en presència i influència a nivell internacional per aconseguir més oportunitats per al progrés econòmic i social“.
Respecte a la situació específica de Lleida, Abella ha ressaltat la qualitat dels productes locals, com el millor oli, la fruita dolça, els vins d’alçada i el sector càrnic. “Si tenim els millors productes, el món els ha de conèixer, els ha de valorar i ho ha de saber“, ha assenyalat.
Abella també ha anunciat l’impuls d’un hub consular amb l’objectiu de reforçar la xarxa de delegacions diplomàtiques estrangeres i crear sinergies amb les administracions catalanes.
“Junts+ Puigdemont té un compromís ferm amb la internacionalització de l’economia catalana i treballarà de manera decidida per promoure la presència de Catalunya al món“, ha conclòs Jeannine Abella.