L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú demanarà a la Generalitat que autoritzi l’obertura dels comerços de tota la ciutat en diumenges i festius. El Ple municipal ho ha acordat aquest dilluns al vespre.
Tot i que Vilanova està declarat municipi turístic, actualment només poden obrir en diumenges i festius els establiments dels polígons i del barri marítim, fet que ara el govern vol estendre a tota la ciutat.
El consistori sosté que aquesta liberalització permetrà igualar les condicions comercials amb la resta de municipis de l’entorn i promoure campanyes per atraure compradors a les botigues del centre quan hi hagi grans esdeveniments. La sol·licitud s’ha aprovat amb els vots a favor de part del govern (ERC i JxCat), del PSC i de Cs.
Els tres regidors no adscrits, ex representants de Capgirem – CUP, s’han abstingut, mentre que Som VNG hi ha votat en contra. La proposta acordada al Ple ara l’haurà de validar la Direcció General de Comerç de la Generalitat. Aquesta sol·licitud arriba quan falten pocs mesos per a què es posi en marxa un nou parc comercial a les afores de Vilanova, el qual ja té permís per obrir tots els dies de l’any.