Sitges prorroga el bo social de la llum com a mesura per pal·liar els efectes del covid-19 en l’economia de les famílies

El Govern estatal ha fet extensible l’ajuda als consumidors per fer front al consum elèctric, fins ara adreçat a col·lectius amb situació de vulnerabilitat, a treballadors i autònoms afectats pel coronavirus. La pròrroga de la subvenció es farà de forma automàtica fins el setembre

Imatge d'una bombeta de llum de recurs

El govern espanyol ha decretat la pròrroga del bo social elèctric (l’ajuda als consumidors per fer front a la factura elèctrica) de forma automàtica fins el 15 de setembre com a mesura per mantenir la protecció a les persones en situació de vulnerabilitat durant la crisi del coronavirus. L’accés al bo social continua obert amb l’objectiu de donar resposta a les persones que es trobin amb dificultats a l’hora de fer front al pagament de la factura de llum.

Per poder accedir al bo social, que representa descomptes en la factura de llum d’entre un 25% i un 40%, cal complir amb alguns requisits, entre els que es troben ser titular del contracte de subministrament, que es tracti de la residència habitual, no superar un consum màxim de 345 kwh mensual o ser considerat consumidor vulnerable (família nombrosa o monoparental, pensionista, víctima de terrorisme o de violència de gènere o tenir membres de la unitat familiar amb discapacitat, entre altres).

A més de les persones vulnerables, el Govern estatal ha fet extensible el bo social elèctric a treballadors i autònoms afectats pel coronavirus.

Podeu trobar més informació sobre les ajudes de les diferents administracions al web https://www.sitges.cat. El  servei municipal OAC360 ofereix, tanmateix, suport telefònic per a la tramitació telemàtica de les diferents ajudes. Podeu contactar-hi a través del telèfon: 930 267 225 o fer la consulta per correu electrònic a [email protected]