Diverses entitats i administracions de Sitges ofereixen atenció psicològica a la ciutadania en relació al Coronavirus

La diverses iniciatives, nascudes de les administracions i altres entitats, ofereixen una primera atenció psicològica a les persones que necessitin ajuda per gestionar l’estrès, l’ansietat o altres situacions de malestar derivades del coronavirus

Imatge de l'Ajuntament de Sitges. Cedida

Les diferents administracions han posat en marxa serveis d’atenció psicològica per donar suport a la ciutadania davant les diferents realitats que està generant la pandèmia. L’objectiu és desenvolupar un sistema de suport i primera atenció psicològica per donar resposta a les situacions d’estrès, ansietat o dol derivades de la pandèmia.

A Catalunya, la Generalitat i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC) han signat un acord per oferir suport emocional a la ciutadania afectada pel coronavirus. El COPC ha habilitat el telèfon 649756713on professionals experts en emergències atendran la ciutadania que presenti malestar emocional a causa de la situació actual, per tal de fer una primera contenció i redirigir-los als diferents serveis d’atenció psicològica existents.L’horarid’atencióés des de les 9 a les 20h, tots els dies de la setmana.

El govern espanyol ha activat tres telèfons de suport a la població, diferenciats en funció del tipus de necessitats: familiars de malalts o de morts a causa del coronavirus, professionals amb intervenció directa en la gestió de la pandèmia i població en general.

L’atenció es realitza a través de tres números de telèfon:
• El 91 700 79 89 per a familiars de persones malaltes o mortes com a conseqüència del coronavirus.
• El 91 700 79 90 per a professionals amb intervenció directa en la gestió de la pandèmia: sanitaris, forces i cossos de seguretat de l’Estat o policia local, entre altres.
• El 91 700 79 88 para la població en general amb dificultats derivades de l’estat d’alerta.

L’horari d’atenció és des de les 9 a les 20h, tots els dies de la setmana.