Olot registra un lleuger descens en l’ocupació durant el mes de juliol

La pandèmia de la covid-19 ha generat una forta disminució de les visites de ciutadans de la resta de l'Estat i Europa

Dues persones demanen informació a l'Oficina de Turisme d'Olot. ACN.
Els allotjaments turístics d’Olot han registrat un lleuger descens del 3,4% en l’ocupació durant el mes de juliol. Segons informa el consistori, la pandèmia de la covid-19 ha tingut un impacte “moderat” en l’ocupació, tot i que les restriccions de mobilitat i les recomanacions d’alguns països europeus de no viatjar han provocat aquest descens de visitants. Les dades recollides per l’Oficina de Turisme demostren que ha augmentat el pes relatiu del turista procedent de Barcelona i l’àrea metropolitana que aprofita per passar el cap de setmana a Olot, mentre que l’impacte de la pandèmia “ha generat un fort descens de les visites de ciutadans de la resta de l’Estat i Europa”.
La regidora de Turisme, Empresa i Comerç de l’Ajuntament d’Olot, Gemma Canalias, destaca que “gran part dels turistes que ens visiten són famílies que aposten per Olot i la Garrotxa com a la millor opció per aprofitar uns dies de vacances tranquil·les, desconnectant i gaudint principalment de la natura, els camins i itineraris que disposem”.

Les xifres actuals d’ocupació arriben, segons informa l’Ajuntament d’Olot, després d’anys d’augments pel que fa a l’ocupació hotelera i les pernoctacions a la ciutat. Concretament, el juliol del 2019 va ser el millor mes dels últims 5 anys pel que fa a ocupació amb un increment del 9,6% respecte al 2018. De mitjana, el 2017 es va arribar a la xifra més alta d’ocupació dels darrers anys assolint un 55,1%.

Es redueix el nombre d’atencions a l’Oficina de Turisme, però creixen les consultes al webDurant el mes de juliol, el personal de l’Oficina de Turisme d’Olot ha atès a 1.561 persones, 1.475 presencialment i 84 telefònicament (la resta han estat consultes per correu electrònic o correu postal). Aquestes xifres suposen una reducció del 43,6% pel que fa al nombre d’atencions respecte al mateix període de l’any passat. Els atractius més destacats de la ciutat d’Olot, el volcà Montsacopa i la zona volcànica són, per aquest ordre, els principals indrets que desperten més interès entre els visitants que s’han adreçat a l’Oficina de Turisme.

D’altra banda, durant el juliol s’han registrat més de 4.900 sessions a la web http://www.turismeolot.cat, el que representa un increment del 30% respecte al mateix període del 2019. Segons el consistir, aquesta dada, conjuntament amb la resta d’observacions i informació “remarquen la importància dels entorns digitals de qualitat i, al seu torn, de les mesures i accions plantejades al Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació d’Olot i La Garrotxa”.

De fet, el desenvolupament del turisme és un dels pilars principals del Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació, que preveu un total de 122 accions per pal·liar els efectes de la crisi pel coronavirus a la ciutat i a la comarca. Entre les diverses mesures acordades s’ha previst el reforç de la botiga de Turisme d’Olot mitjançant la promoció d’artesans, artistes i associacions del territori; així com oferir la possibilitat de realitzar visites i proporcionar informació turística en format digital; campanyes de promoció conjuntes amb els diversos museus de la ciutat; l’organització de festivals; la renovació de la pàgina web de Turisme d’Olot; o l’acceleració en la construcció de més carrils verds i vies verdes.