El sector turístic del Baix Empordà valora positivament la temporada

La reunió dels agents del sector privat de la comarca ha conclòs que, en general, ha estat una temporada positiva i que el turisme a la comarca ha millorat respecte a l’any anterior

La Comissió Turística del Baix Empordà, formada per representants del sector turístic privat de la comarca, ha fet aquest dijous un balanç positiu de la temporada turística d’estiu, al mateix temps que ha posat en valor la campanya de comunicació #esperitemporda.

La sessió ha servit també per donar a conèixer al sector els projectes presentats a la convocatòria de los Planes de Sostenibilidad Turística, així com l’oficina de transició energètica, amb la voluntat d’apostar per la sostenibilitat.

Pel que fa la valoració de la temporada turística s’ha considerat com a positiva, tot i que hi hagut sectors, a nivell general, més satisfets que d’altres. Aquells que depenen del turisme estranger han tingut un menor creixement que els que han viscut del turisme català. Tot i que en general no s’ha arribat a quotes prepandèmia, s’ha notat un augment notable dels visitants respecte l’any passat. A pesar que la temporada va començar fluixa, a partir de juliol va anar agafant força, fins al punt que el tancament de la temporada alta ha acabat millor del que es podia esperar, perllongant bons nivells d’activitat al setembre i també a l’octubre.

Pel que fa a la campanya de promoció “Empordà” s’ha valorat que ha tingut un bon impacte sobre la població i que ha arribat a un número considerable de persones, tenint en compte que s’adreçava bàsicament al mercat català i de proximitat. La col·laboració dels consells comarcals de l’Alt i del Baix Empordà, sumada al suport Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha permès dissenyar una campanya potent en els mitjans de comunicació més importants del país.

D’altra banda, la sessió ha permès presentar al sector els dos projectes presentats a la convocatòria de Planes de Sostenibilidad Turística, valorats conjuntament amb 5,5 milions d’euros. Un, dissenyat per millorar la mobilitat, l’accessibilitat i la qualitat de la infraestructura de turisme actiu i posar en valor l’interior de la comarca. El segon projecte, pensat per fomentar l’estalvi energètic en establiments hotelers.

També s’ha presentat l’Oficina Comarcal de Transició Energètica del Baix Empordà, un servei per ajudar i per assistir tant a entitats públiques com privades en la transició cap a models energètics més eficients, que aprofitin fonts d’energia renovable i que redueixin les emissions de gasos a l’atmosfera. Ambdues actuacions s’emmarquen en l’aposta per la sostenibilitat en el territori i en l’activitat turística que promou l’ens comarcal.

El vicepresident primer i conseller de Turisme del Consell Comarcal, Xavier Dilmé, ha afirmat que: “Cal destacar el fet que la campanya d’enguany ha estat positiva, més que la de l’any passat. Tot i que hi ha sectors als quals els hi ha anat millor que altres, en global ha sigut un any favorable. També compartim que la campanya Empordà ha estat positiva i ha estat molt ben valorada pel sector privat, la qual cosa ens demostra que Empordà és una marca molt ben valorada, per la qual cosa hem de continuar per aquest camí de promoció”. En aquest sentit Dilmé considera que “ens posem com a repte intentar allargar al màxim la temporada, una fita que aquest any sembla que estem aconseguint.”

Ha conclòs que “els dos plans de Foment que hem presentat al Ministerio de Indústria, Turismo y Consumoper potenciar la xarxa de senderisme i cicloturisme de la comarca i, també, la producció d’energia neta en el sector hoteler, poden resultar molt positius per al sector. El fet de poder disposar d’una xarxa de cicloturisme posada al dia, un producte que la gent està reclamant, i poder anar a uns espais naturals ben senyalitzats i amb tots els serveis, és un factor molt positiu per a la comarca.”