Divendres, 25 d'abril de 2025
És notícia

Andorra detecta dos brots a les escoles

Afecten un total de 26 persones

Andorra ha detectat dos brots de covid-19 a dos centres escolars que afecten un total de 26 persones, segons ha informat aquest divendres el Govern en un comunicat.

El primer brot es va detectar a l’Escola Andorrana de maternal i primer ensenyament de Sant Julià de Lòria, on hi ha 18 afectats: un docent i 17 alumnes.

L’altre brot s’ha produït a l’Escola Andorrana de maternal i primer ensenyament de la Massana, on hi ha 8 casos de covid-19 actius: dos docents i 6 estudiants.

En les darreres hores s’han diagnosticat tres casos relacionats amb aquests brots, dos alumnes a Sant Julià i un docent a la Massana, ha aclarit el Govern andorrà.

Una aula confinada i dotze amb algun alumne confinat

L’executiu va modificar el protocol d’aïllaments relacionats amb les escoles per a les persones amb la pauta completa de vacunació, per evitar confinaments de contactes de positius a les escoles.

Així, es permet a les famílies d’alumnes contacte de casos positius triar entre sotmetre l’estudiant a un confinament domiciliari o que continuï assistint a classe, però fent cribratge durant cinc dies amb un test ràpid d’antígens i una TMA (equivalent a la PCR) el setè dia.

Aquest divendres hi ha una aula confinada completament i a dotze més hi ha algun alumne en aïllament domiciliari, a banda de dues aules més en “vigilància passiva”.

69 casos actius

Segons ha informat el Govern andorrà, aquest divendres hi ha 69 casos actius de covid-19 diagnosticats al Principat, tres més que dijous, després que s’han diagnosticat 12 casos en les darreres 24 hores i 9 persones han rebut l’alta mèdica després de superar la malaltia.

A més a més, l’executiu ha especificat que no hi ha cap pacient de covid-19 ingressat a l’hospital, ni a planta ni a l’UCI.

El total de casos diagnosticats des de l’inici de la pandèmia a Andorra s’eleva a 15.339, dels quals 15.139 s’han recuperat i 130 han mort.

Quant a les vacunacions, s’han administrat un total de 106.135 dosis, 54.333 primeres i 51.519 segones que completen la pauta (el 75,5% de la població més gran de 16 anys); i 283 són terceres dosis, administrades a les persones més vulnerables.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El sector turístic del Baix Empordà valora positivament la temporada

Notícia següent

L’Associació de Xiringuitos de Cambrils celebra que es revisi la licitació de les guinguetes

Notícies relacionades