Amb rap, calamars, gambes, escórpora, orada, turbot, llobarro, clavellada… el suquet de peix s’adapta als gustos i exigències de tots els paladars i els amants d’aquest tradicional plat de pescadors tenen l’oportunitat de comprovar-ho a Roses, podent escollir entre tretze propostes diferents al llarg dels deu dies que durarà la campanya.
La campanya del suquet ofereix així en cada nova edició una àmplia mostra de la versatilitat d’una recepta d’arrel tradicional que ha evolucionat al llarg dels anys i on cada xef posa el seu estil personal. Els restaurants que hi participen són: Avenida, Bitákora, Ca la Valeria, El Mirador de l’Almadrava, El Trull, Falconera, Cal Negre, La Cala, l’Àncora, Risech, Roc Fort, Sa Brasa i Sumac.
Origen pesquer
La recepta originària preparada pels pescadors durant les seves jornades de feina consistia en patates i morralla, aquelles peces de peix menys cotitzades a la llotja. Amb el pas del temps, els restaurants de la localitat han reinterpretat de cent maneres aquella elaboració, substituint la morralla per peixos com rap, mero, daurada, congre, escamarlans…o innovant en les elaboracions d’aquest plat tan versàtil.
La campanya gastronòmica dedicada al suquet de peix ha esdevingut ja un clàssic de la temporada de tardor a Roses, que promociona i posa en valor la restauració local i els productes autòctons, com són el peix fresc de Roses i els vins de l’Empordà.
Suquet de Peix i vins de la DO Empordà, combinació guanyadora
El maridatge perfecte a tots aquests saborosos menús el proporcionen els excel·lents vins de la DO Empordà. Per això, els restaurants participants, com a principals prescriptors dels productes de proximitat, recomanen el vi apropiat de la DO Empordà per acompanyar cadascun dels menús. D’aquesta manera, maridant els productes del mar i de la terra, es pot assaborir tota l’essència de l’Empordà.
Promoció en mercats de proximitat
La campanya, que coincideix amb el període festiu de Tots Sants, quan Roses rep un important nombre de visitants, es promociona a través de diferents accions publicitàries i de comunicació en els mercats locals de proximitat (Empordà, Garrotxa, Ripollès, Catalunya, Andorra i sud i centre de França). S’adreça principalment a un públic interessat a descobrir l’oferta gastronòmica, que valora el bon ofici dels xefs i que aprofita la tardor per gaudir de Roses i del seu excepcional patrimoni cultural, natural I gastronòmic.
Tota la informació sobre els restaurants participants i els menús detallats es troba al portal web de Turisme de Roses: www.visit.roses.cat i també en els tríptics que es distribueixen a la Oficina de Turisme i a diversos establiments de Roses.