Diversos funcionaris del centre penitenciari de Puig de les Basses, a Figueres, han resultat ferits aquest diumenge després que un intern els agredís a cops de puny i puntades de peu. Segons ha denunciat el sindicat SICAP-FEPOL, l'home també va intentar incitar la resta de reclusos a atacar els treballadors i provocar un motí al pati de la presó.
Els fets van passar pels volts de les deu del matí al mòdul 4 del centre. Els funcionaris van detectar que l'intern havia entrat en una cel·la que no li corresponia i li van ordenar que en sortís. Davant la seva negativa, l'home va començar a insultar-los i amenaçar-los, motiu pel qual van decidir traslladar-lo a la sala d'escorcolls, tal com ha avançat ElCaso.cat.
Durant el trasllat, el reclús va passar a l'agressió física i va atacar els treballadors amb cops de puny i puntades de peu, fent-los caure a terra i colpejar-se contra uns contenidors d'escombraries. Segons el sindicat, també els va escopir i insultar reiteradament.
En un moment de l'incident, l'home va començar a cridar per incitar altres interns a atacar els funcionaris. A més, sempre segons la versió sindical, va demanar que algú li proporcionés un objecte punxant per ferir els treballadors.
La situació va obligar a activar el Codi 2, un protocol que va mobilitzar la resta del personal, el cap de servei i els professionals de suport. Finalment, els treballadors van aconseguir controlar l'intern i posar fi a l'incident. Mentrestant, altres reclusos s'havien sumat als desordres amb insults i amenaces des de les finestres de les seves cel·les.
Un altre episodi violent a la presó de Lledoners
El sindicat també ha denunciat un altre incident violent a la presó de Lledoners, a Sant Joan de Vilatorrada (Bages), que va tenir lloc el mateix diumenge, cap a dos quarts de nou del matí.
En aquest cas, un intern es va negar a obeir les indicacions dels funcionaris, que li havien ordenat sortir de la cel·la per fer la baixada obligatòria al pati. L'home els va insultar i amenaçar i, quan els treballadors van intentar conduir-lo cap a l'entrada del mòdul, es va resistir de manera brusca i va fer caure un dels funcionaris a terra.
Segons la denúncia sindical, el reclús també va intentar mossegar i colpejar altres treballadors mentre intentaven reduir-lo. Finalment, va ser traslladat al Departament Especial de Règim Tancat (DERT) per evitar nous episodis violents.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
