Divendres, 20 de juny de 2025
És notícia

Detingut a Roses un home que va matar una dona a França

Avatar photo
Els Mossos el van seguir després de localitzar-lo quan sortia de la casa que té a Empuriabrava on s’amagava
Cotxe dels Mossos d'Esquadra

Els Mossos d’Esquadra han detingut a Roses (Alt Empordà) un home de 77 anys com a presumpte responsable d’haver matat una dona a la localitat francesa de Puisserguier, al departament d’Herault. Els fets es van produir el 16 de juny quan la policia francesa va descobrir el cos sense vida de la víctima en un domicili que és propietat del sospitós, que havia marxat del lloc dels fets amb el seu vehicle. Els agents van descobrir que tenia una segona residència a Empuriabrava i van advertir el Centre de Coordinació Policial Duanera del Pertús (CCPD), que va detectar que l’home havia travessat la frontera pels volts de dos quarts de dues de la tarda. De seguida es va activar un dispositiu per poder localitzar i detenir l’home.

El CCPD va ser qui va avisar l’Àrea Bàsica Policial de Roses que l’home es trobava en territori català i es va iniciar un seguiment discret dels Mossos en col·laboració amb la Policia Local de Castelló d’Empúries. En total es van mobilitzar una vintena de dotacions policials, davant la sospita que l’home pogués anar armat.

Ja la mateixa tarda del crim els agents van localitzar el cotxe del sospitós en una zona propera al seu domicili a Empuriabrava i els Mossos van establir una vigilància al voltant de l’habitatge.

Va ser l’endemà, el 17 de juny pels volts del migdia, que els investigadors van detectar que l’home sortia de la casa i en aquell moment s’hi van acostar i el van acompanyar fins a la comissaria de Roses, per a fer les gestions pertinents amb les autoritats franceses.

A través de l’Àrea de Coordinació Policial (ACINTER) dels Mossos es van fer les gestions pertinents per transmetre una Ordre Europea de Detenció i Entrega (OEDE) i que va servir per arrestar el sospitós a la comissaria.

La detenció va ser comunicada al Jutjat Central d’Instrucció 5 de l’Audiència Nacional que és l’autoritat competent per a resoldre l’entrega de l’home a les autoritats franceses.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
bicicleta-estatica-aeroport-prat

Novetats a l’Aeroport de Barcelona: bicicletes estàtiques i zones gaming gratuïtes pels viatgers

Notícia següent

La Zona Alta de Lleida, en obres durant l’estiu per millorar clavegueram i voreres

Notícies relacionades