Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

L’Ajuntament de Blanes acull un acte per contribuir a la vacunació infantil

Avatar photo
La jornada ‘La Pau Positiva: Els 8 pilars que contribueixen a una societat pacífica i resilient’ se celebrarà el dijous 12 de desembre a l’Ajuntament de Blanes

La Sala de Plens Maria Dolors Oms de l’Ajuntament de Blanes allotjarà aquesta setmana un acte molt especial. S’emmarca dins les ‘Jornades Divulgatives’ que organitza el Rotary Club Blanes-Costa Brava Sud, i compta amb un doble objectiu. D’una banda, parlar sobre la cultura de la pau, i de l’altra, simultàniament, contribuir a la campanya mundial de vacunació infantil per combatre la poliomielitis.

La jornada estarà protagonitzada per Carles Rovira, ambaixador de la Pau de l’Institut Econòmic de la Pau (IEP). Aquesta institució pública i independent, creada pel Parlament de Catalunya l’any 2007, es va posar en marxa per promoure la cultura de la pau en la societat catalana, així com en l’àmbit internacional, i fer que Catalunya tingui un paper més actiu com a agent de pau al món.

Organitzada pel Rotary Club Blanes-Costa Brava Sud amb el suport de l’Ajuntament de Blanes, es tracta que cada assistent faci un donatiu de 10€ per a contribuir a la campanya de vacunació infantil per la poliomielitis. Durant més de 35 anys el Rotary ha treballat internacionalment per erradicar aquesta malaltia. De fet, va ser una de les entitats fundadores de la iniciativa mundial per a l’erradicació de la poliomielitis ‘Polio Plus’.

Campanya de vacunació per erradicar la poliomielitis

El projecte de vacunació infantil va néixer a Filipines l’any 1979, i des de llavors s’ha reduït en un 99’9% els casos. Ara bé, darrerament aquesta baixa incidència s’està revertint, ja que s’està detectant de nou a causa de la situació socio-política mundial. Els repunts de casos de poliomielitis –i no és casual- s’han detectat en zones de conflicte, com per exemple a Gaza.

Per això, des del Rotary consideren que fa més falta que mai reactivar la campanya amb donacions que, a més a més, es multipliquen per 2 gràcies a la col·laboració de la Fundació Bill i Melinda Gates. El gener d’aquest 2024 Rotary Internacional i la Fundació nord-americana van anunciar la continuació de la seva col·laboració en matèria de recaptació de fons econòmics. La Fundació Gates seguirà aportant dos dòlars per cada dòlar que Rotary destini al programa PolioPlus.

Per aquest motiu, la jornada d’aquest proper dijous tractarà sobre la pau, perquè es considera que les situacions de conflicte bèl·lic impliquen pobresa i mancances sanitàries que, per exemple, aturen els programes de vacunació. El conferenciant, Carles Rovira, plantejarà la necessitat que per contribuir a la pau mundial, es faci des de la mateixa ciutadania, col·laborant perquè la pau global es vagi instaurant a nivell mundial.

La jornada, que es presenta amb el títol ‘La Pau Positiva: Els 8 pilars que contribueixen a una societat pacífica i resilient’, tindrà lloc el proper dijous 12 de desembre, a les 8 del vespre, a la Sala de Plens Maria Dolors Oms de l’Ajuntament de Blanes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
reunió consell la Llotja de Lleida

La Llotja de Lleida tanca un 2024 de rècord, amb un 37% més d’esdeveniments i un 32% més d’assistents que l’any passat

Notícia següent

Rescaten uns excursionistes atrapats per la neu al Pallars

Notícies relacionades