La rehabilitació de la façana de la Plaça de la Creu està en marxa i s’espera que finalitzi els dies vinents. Es tracta d’una pintura realitzada el 1987 per Santi Roca i que representa una escena urbana amb detalls arquitectònics reals i on pot apreciar-se una Fleca situada a l’edifici que va enderrocar-se anys enrere fruit d’una expropiació per fer la Plaça de la Creu.
És un mural de grans dimensions, amb una superfície total d’uns 159,90 m² (té una amplada de 26,65 metres i una alçada que va des dels 4 als 7,5 metres). Actualment, la pintura presentava desperfectes a causa del pas natural del temps, la pintura havia saltat en alguns punts i el color s’havia vist disminuït per l’exposició al sol i a altres agents atmosfèrics, entre d’altres.
Per l’alcalde, Salvador Balliu:
“aquesta restauració és important pel poble de Caldes, ja que refent la pintura fem un exercici de memòria històrica, tot recordant com era el Caldes d’ara fa prop de 50 anys i que recordem tots els caldencs i caldenques”.
Les tasques principals de la restauració passen per una primera fase de neteja del mural, seguit de la reparació dels desperfectes de la façana per acabar pintant els elements del mural. Els colors i la forma original del mural s’han respectat.
Amb tot l’alcalde afegeix que “l’obra de millora del mural és necessària per garantir la conservació i manteniment del bé municipal, tot millorant l’aspecte del nucli antic i fent Caldes de Malavella més agradable als ciutadans”.