Es perllongarà el Trambaix a la trama urbana de Sant Feliu de Llobregat

    No trigarà a fer-se realitat

    El Palau Falguera va acollir dilluns 25 de juliol la signatura del protocol de col·laboració per establir un marc estable de relació, col·laboració i cooperació mútua amb l’objectiu de millorar la xarxa de transport públic. En concret, el conveni ha de facilitar la construcció i entrada en servei del perllongament del Trambaix a l’espai que quedarà alliberat per les vies després del soterrament, dins de la trama urbana de Sant Feliu de Llobregat.

    El protocol el van signar, el Secretari General del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font; el Director General de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres; l’alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Oriol Bossa; i la primera Tinenta d’Alcaldia de Sant Feliu de Llobregat, Lídia Muñoz.

    En la seva intervenció, Lídia Muñoz, primera Tinenta d’Alcaldia, va destacar que s’actualitza un conveni signat al desembre de 2018 i es fa públic “un exercici de bona sintonia i de feina ben feta entre la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Sant Feliu i l’ATM, una feina que portem molts anys desenvolupant per assolir els grans reptes que tenim com a ciutat i com a país”. Muñoz va explicar que el nou conveni aborda els passos que cal seguir per fer possible “la gran obra de transformació que està vivint Sant Feliu, aquest gran repte de ciutat”.

    El Director General de l’Autoritat del Transport Metropolità, Pere Torres, va subratllar que amb aquest conveni “ens distribuïm les feines, que n’hi ha moltes”. I específicament l’ATM, com a responsable de tirar endavant la construcció del tramvia per delegació de la Generalitat, adquireix el compromís que abans que acabi el 2023 aprovarà els estudis informatiu, ambiental i de mobilitat, “de com queda la ciutat alterada pel pas del tramvia i com això pot reordenar la seva mobilitat interna”. I preveu dedicar l’any 2024 a redactar i aprovar el projecte constructiu i el projecte d’explotació, amb els estudis jurídics, econòmics i financers corresponents, de manera que estigui en condicions de treure la licitació de les obres i l’adjudicació a finals de 2024 que permetin estar a punt per quan acabin les obres del soterrament.

    Una aposta per la mobilitat sostenible

    En la seva exposició davant els mitjans de comunicació, Ricard Font, Secretari General del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, va destacar que el de Sant Feliu “és un dels projectes importants des del punt de vista de la mobilitat”. L’arribada del tramvia és una actuació “en què l’urbanisme i la mobilitat transformen les ciutats i els paisatges”.

    L’aposta per la sostenibilitat va centrar la intervenció de l’alcalde de Sant Feliu, Oriol Bossa, que va destacar que amb aquest conveni “signem una aposta pel futur sostenible de la nostra ciutat i del país, un compromís amb la millora de la connexió entre els barris de Sant Feliu i amb els municipis veïns”. Per Bossa actualment Sant Feliu viu un moment molt dolç amb l’inici de les obres del soterrament i “tot i la pols, els sorolls i les afectacions que tenen sobre la mobilitat i la ciutadania del nostre municipi, totes sabem que el premi és gegant”.

    A finals del mes d’agost el soterrament avançarà amb el tancament del pas a nivell. Durant aquest any també es preveu la posada en marxa de l’estació provisional, “una estació per fi 100% accessible” i que comptarà amb unes andanes de més de 200 metres i que a més tindrà accés per ambdós costats de la via.