Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

La ciutadania puntua amb un 7,29 la satisfacció de viure a Terrassa

Avatar photo
La qualitat de vida a la ciutat; el benestar social, els serveis públics com el transport; així com el patrimoni històric de la ciutat, són alguns dels aspectes més ben valorats en l’estudi realitzat

Aquesta setmana s’han conegut els resultats del Baròmetre Municipal de Terrassa 2024, encarregat per l’Ajuntament, per conèixer el posicionament de la ciutadania davant d’un ventall de grans temes de ciutat. En aquest informe es destaca que la ciutadania terrassenca valora de manera positiva la qualitat de vida i els serveis públics de la ciutat, amb una nota mitjana de satisfacció general de 7,29 sobre 10. El Baròmetre també ofereix l’optimisme dels terrassencs i terrassenques sobre el futur de la ciutat, ja que un 55,5% dels enquestats i enquestades, creuen que Terrassa millorarà en els propers anys, consolidant-se com una ciutat atractiva i dinàmica per a viure i treballar.  

Segons ha manifestat la regidora de Plans i Projectes, Rosa Boladeras: “El baròmetre és una gran oportunitat per conèixer què pensa la ciutadania, tant de la ciutat com de la tasca que es desenvolupa des de l’Ajuntament, de manera objectiva i científica. A partir d’aquí, podem treballar en la millora d’aquells aspectes que calgui revisar i intensificar el nostre compromís amb la ciutat, en els àmbits on es detectin possibles mancances”.

En aquest sentit, la regidora considera que els resultats obtinguts “reforcen el nostre compromís per continuar treballant per una Terrassa més pròspera, cohesionada i sostenible, com sempre ho hem fet i continuarem fent, escoltant a la població i de la mà de la ciutadania de Terrassa”.

Alguns dels aspectes més ben valorats en aquest baròmetre són la qualitat de vida a la ciutat, els serveis públics, el benestar social i el transport, així com el patrimoni històric de la ciutat. En xifres, la qualitat de vida és l’aspecte més ben valorat pels ciutadans i ciutadanes de Terrassa, amb un 21,1% del total, seguit de la tranquil·litat que ofereix viure a Terrassa amb un 14,8%, o els serveis públics que estan a disposició de la població, amb un 19%.

Pel que fa al grau de satisfacció sobre la ciutat i els seus serveis, el patrimoni històric terrassenc aconsegueix una puntuació de 7,57 sobre 10, seguit per l’oferta cultural, esportiva i d’oci (7,1), l’oferta educativa i universitària (7,17), o el servei municipal d’autobusos (7,10), entre altres àmbits consultats.  

L’Ajuntament aprova 

En l’apartat de valoració política i municipal, l’Ajuntament de Terrassa és l’administració pública millor valorada en l’enquesta, amb una nota mitjana de 6,24; per sobre de la Generalitat de Catalunya, de l’administració de l’Estat i de la Unió Europea, puntuades amb un 5,77; 4,64 i 5,22; respectivament.  

El Baròmetre, que s’ha fet arribar a tots els grups municipals amb representació de l’Ajuntament, també posa de manifest alguns reptes que cal abordar com a ciutat. Així, alguns dels aspectes que preocupen a la ciutadania, segons aquest estudi, són la seguretat (23,4%) i l’habitatge (11,8%); mentre que es detecta una millora en la valoració ciutadana pel que fa a la neteja que en el 2023 registrava un 16,3% dins l’escala d’aspectes a millorar i enguany suposa un 5,8%.  

Per altra banda, entre les actuacions més positives de l’últim any, entre els i les persones enquestades es valora especialment les obres de millora de carrers i carreteres de la ciutat, així com l’impuls cultural i esportiu, o les actuacions urbanístiques realitzades i els projectes de rehabilitació.  

Quant al coneixement de la política municipal entre la ciutadania, un 73,7% de les persones enquestades identifiquen Jordi Ballart com a alcalde de Terrassa, i valoren la seva actuació amb una nota mitjana de 6,11.  

Una ciutadania connectada 

El Baròmetre també reflecteix l’escenari pel que fa als canals d’informació utilitzats per la població per informar-se. Instagram, principalment, i altres xarxes socials apareixen com a eines habituals per conèixer l’actualitat local, seguides pels mitjans de comunicació locals tradicionals.

Metodologia rigorosa per escoltar la ciutadania 

El Baròmetre Municipal, realitzat pel Servei d’estudis i l’Observatori de la Ciutat entre el 14 i el 23 d’octubre de 2024, ha recollit indicadors bàsics d’opinió sobre la ciutat de Terrassa, la gestió municipal, l’actuació pública i altres temes d’actualitat. A partir d’una mostra de 838 ciutadans i ciutadanes, utilitzant una metodologia rigorosa de mostreig estratificat que garanteix una representativitat transversal per edats i territori, tenint en compte els set districtes de la ciutat, s’ha pogut conèixer l’opinió i la valoració que tenen els terrassencs i les terrassenques sobre la seva ciutat, els seus serveis, les virtuts d’aquesta i les principals preocupacions. 

El Baròmetre 2024 dona compliment a l’establert en l’art. 60 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, pel que fa l’avaluació permanent dels serveis públics d’acord amb una consulta regular a la ciutadania.  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Govern municipal de Tarragona i Junts per la peatonalització de la Rambla Nova

Junts celebra la prova per peatonalitzar part de la Rambla Nova de Tarragona

Notícia següent
Balaguer presenta la campanya comercial de Nadal 2024

Balaguer celebra el Nadal amb xocolatades, sortejos, concursos i més activitats comercials

Notícies relacionades