Una nova multinacional ocuparà el lloc de Nissan a la Zona Franca i invertirà 58 MEUR

El nou complex permetrà centralitzar una part essencial de la distribució de l’última milla

24 de novembre de 2025 a les 20:17h

L’empresa internacional de paqueteria i missatgeria GLS ha fet un pas decisiu per reforçar la seva presència al sud d’Europa: destinarà uns 58 milions d’euros a la construcció d’un nou centre logístic d’última generació als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca de Barcelona. Un moviment estratègic que la companyia defineix com “una fita singular” i que confirma la transformació accelerada del sector arran de l’auge del comerç electrònic.

Aquest nou espai, batejat com a Barcelona Sud, ocuparà una superfície de 20.298 metres quadrats i es distribuirà en tres plantes: una planta baixa de 7.074 m², una primera planta de 5.587 m² i una entreplanta de 528 m², a més de 1.665 metres quadrats d’oficines destinades a la gestió i coordinació operativa. La previsió és que les obres estiguin enllestides durant el 2026, convertint-se en una de les infraestructures logístiques més avançades de l’Estat.

Segons fonts de la companyia, el nou complex permetrà centralitzar una part essencial de la distribució de l’última milla —és a dir, el tram final de lliurament al client— i també una gran part de les sortides cap a la xarxa de col·laboradors i agències del grup. Des d’aquest punt, GLS donarà servei a tota la península Ibèrica, establint “bypass directes” amb altres plataformes logístiques de l’Estat i reforçant així l’agilitat en la gestió de paqueteria.

Aquest centre se sumarà al que GLS ja opera a Santa Perpètua de Mogoda, i convertirà Barcelona en una autèntica porta d’entrada i sortida a Europa per a la mercaderia d’importació i exportació del conjunt d’Ibèria. La seva ubicació a la Zona Franca, molt pròxima al port, l’aeroport i les principals vies terrestres, és un dels atractius clau per a aquesta operació.

La multinacional, amb seu als Països Baixos, assegura que va analitzar “diferents opcions” abans de decantar-se per aquest projecte, que inclou un model d’instal·lació multinivell. Es tracta del primer centre amb aquesta configuració que GLS construeix a Europa, i que considera una solució “pionera, innovadora i sostenible” per aprofitar al màxim el sòl disponible i millorar l’eficiència operativa.

Amb aquesta inversió, la Zona Franca continua guanyant força com a pol logístic de referència, mentre que Barcelona consolida la seva posició com un dels grans nodes de distribució del sud del continent.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit