La Policia Municipal de Mollet del Vallès ha rebut la Placa de Mèrit a la Protecció Animal en la modalitat de Guardons a les Iniciatives i Bones Pràctiques. El reconeixement es va fer públic aquest divendres a Madrid, durant la jornada Proteger y cuidar: el papel de los Servicios Policiales en la defensa de los animales, en el marc dels VII Galardones a los Servicios Policiales por la Protección Animal.
El guardó reconeix les polítiques i actuacions que està desenvolupant l’Ajuntament de Mollet del Vallès per protegir els drets dels animals de companyia, fomentar una tinença responsable i reforçar el civisme i la convivència a la ciutat.
Els premis els concedeixen la Direcció General de Drets dels Animals del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 i la Unión Nacional de Jefes y Directivos de Policía Local, amb la col·laboració, entre d’altres, de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.
Una ordenança adaptada a la Llei de Benestar Animal
El jurat ha valorat diferents iniciatives impulsades a Mollet, entre les quals destaca la creació, l’any 2024, de la nova Ordenança municipal de tinença responsable i protecció d’animals de companyia.
Aquesta normativa s’adapta a la nova Llei de Benestar Animal i regula les obligacions de les persones que tenen animals, amb l’objectiu de garantir-ne la protecció i afavorir una millor convivència a l’espai públic.
També s’han tingut en compte les campanyes anuals de control i sensibilització que duen a terme conjuntament la Policia Municipal i els Agents Cívics per promoure el compliment de l’ordenança.
Una futura unitat canina i més espais per a gossos
Entre les actuacions reconegudes també hi ha l’aprovació, al Ple Municipal, de la creació de la Unitat Canina de la Policia Municipal. Aquesta unitat permetrà treballar, entre altres àmbits, en campanyes de benestar animal, prevenció, protecció i conscienciació sobre la tinença responsable.
El reconeixement també posa en valor l’increment i la millora de les àrees d’esbarjo per a gossos, així com la gestió, el control i el manteniment de les colònies de gats de carrer al terme municipal.
Aquestes actuacions es desenvolupen de manera coordinada amb els serveis de Salut Pública i amb l’associació autoritzada, dins d’una estratègia municipal orientada a garantir el benestar dels animals i la convivència ciutadana.
“Una comunitat més respectuosa”
La regidora de Benestar Animal, Encarna Ortiz Jurado, ha celebrat el guardó i ha assegurat que “és un honor rebre aquest reconeixement que posa de manifest el compromís dels molletans i les molletanes que dia a dia demostren la seva complicitat per fer possible una comunitat més respectuosa i compromesa amb el benestar animal i el civisme i la convivència”.
Ortiz també ha remarcat que “aquest reconeixement ens recorda que el camí cap a una societat més amable, inclusiva i respectuosa és una feina constant que requereix el treball conjunt entre les administracions, les associacions, els i les professionals i la ciutadania”.
Amb aquest premi, Mollet reforça el seu paper com a municipi compromès amb la protecció dels animals de companyia i amb les polítiques públiques orientades a una tinença responsable.