L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) té en marxa la prova pilot de ‘Mercats a un clic’, la plataforma de venda en línia dels mercats municipals que permet que la ciutadania pugui fer la compra als mercats des de qualsevol lloc i a qualsevol hora del dia. Amb ‘Mercats a un clic’, els mercats s’adapten a les necessitats i nous hàbits de compra de les persones, i permet que puguin rebre la comanda a casa seva o bé recollir-la al mateix mercat, fins i tot fora de l’horari d’obertura, gràcies al servei d’armariets refrigerats situats als accessos dels mercats.
Des de mitjans d’aquest mes, la prova pilot ha desplegat la seva tercera fase d’implementació i ja està funcionant en 15 mercats municipals, amb un total de 91 comerços adherits. El desplegament de la iniciativa es fa per fases per assegurar-ne un bon funcionament.
“Barcelona és una ciutat de mercats i els mercats necessiten renovar-se contínuament. I en un món digital, també han de poder tenir presència en aquest àmbit. Alguns mercats ja havien posat en marxa projectes de venda en línia i el que impulsem ara des de l’Ajuntament és una eina que pugui servir a tots els mercats per estar en el món digital i que això els pugui ajudar a arribar a nous clients, a un públic amb poc temps i més acostumat a la compra digital”, explica la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil, que afegeix que la prova pilot “busca adaptar-se als hàbits de compra de diferents tipus de clients”.
‘Mercats a un clic’ és una plataforma de venda en línia comuna a tota la xarxa de mercats de la ciutat que ofereix als venedors les eines i serveis per gestionar les comandes en línia, inclosa la logística de lliurament a domicili —amb vehicles elèctrics— i la recollida en punts designats. La plataforma permet a les persones realitzar comandes a través d’una aplicació mòbil o del web.
La prova pilot de ‘Mercats a un clic’ es va iniciar el passat mes de juny als mercats de Sants, La Llibertat, Concepció, Abaceria Central i Provençals. El mes d’octubre, la plataforma es va estendre a cinc nous mercats: Sarrià, Horta, Les Corts, Ninot i Poblenou.
Cinc nous mercats a la tercera fase
Amb una bona acollida inicial, aquest mes de febrer ha començat el desplegament de la tercera fase del projecte. Aquesta expansió permet que més establiments i clients puguin gaudir dels avantatges de la compra en línia, consolidant ‘Mercats a un clic’ com un canal de compra de referència als mercats de Barcelona. Els cinc nous mercats que s’han incorporat a la prova són Canyelles, Clot, Hostafrancs, La Marina i Sant Andreu, amb un total de 27 comerços adherits. S’arriba, d’aquesta manera, als 15 mercats i 91 comerços actius.
Actualment, la plataforma ofereix una àmplia gamma de productes com fruita, verdura, peix i marisc, aviram i ous, carnisseria, llegums, xarcuteria i formatges i productes dietètics, entre altres categories.