L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, considera “històric” l’acord entre la Generalitat i el govern espanyol per perllongar la B-40 i la signatura imminent del protocol. “És molt important desbloquejar la negociació política sobre una infraestructura vital per a què el Vallès segueixi creixent”, ha afirmat Farrés a l’ACN. L’alcaldessa s’ha mostrat confiada en què la signatura serà el més aviat possible i aquest dilluns ha demanat una reunió amb el Departament de Territori per tal de començar a definir el traçat abans de les vacances d’estiu. L’aposta de Sabadell, ha recordat, és fer passar la B-40 de forma soterrada per l’avinguda de les Palmeres, “un traçat que és absolutament assumible amb poc impacte per als espais verds”.
Farrés ha atribuït l’acord entre la Generalitat i l’estat espanyol a la “pressió” que han fet els ajuntaments de Sabadell, Terrassa i Castellar per desencallar l’allargament de la B-40, “perquè el Vallès no es pot permetre ser un territori sense les infraestructures necessàries”.
Per això, l’alcaldessa ha demanat que la signatura del protocol es materialitzi “com més aviat millor” i ha lamentat que aquest acord estigués encallat des de feia quatre mesos. “Ara cal signar i desenvolupar-lo per poder elaborar els traçats i iniciar els tràmits administratius per a què la via sigui una realitat”, ha ressaltat, tot asseverant que la B-40 és una infraestructura “llargament reivindicada” per a què el Vallès “estigui a l’alçada” del pes industrial que suporta.
Sobre el fet que l’entesa hagi arribat tres setmanes després de la sortida de l’exalcalde Juli Fernández al capdavant del Departament de Territori, Farrés ha preferit “no entrar en polèmiques”. Amb tot, ha apuntat: “És una evidència que amb ell no es va signar i sí que es farà amb la nova consellera Ester Capella”.
Farrés, que ha conegut l’acord a través de la premsa, ha explicat que ja ha demanat una reunió amb la Conselleria per començar a negociar el traçat abans de les vacances d’estiu, una trobada on vol defensar que a Sabadell la B-40 passi soterrada per l’avinguda de les Palmeres. Sosté que és la millor opció “perquè es tracta de trama urbana i això no afecta cap zona verda, ni cap espai o espai sensible”.
“A més, els estudis ens indiquen que es pot fer amb tuneladora i no caldria obrir cap rasa”, ha afegit, tot ressaltant que és una opció “perfectament assumible amb poc impacte”. Farrés ha assegurat que “sempre hi ha hagut acord” al ple per fer passar la ronda per aquesta zona.
L’alcaldessa ha precisat que ara comença un període “d’almenys tres o quatre anys” fins que comencin les obres, “de manera que tenim marge per a què es faci tot bé”. En aquest sentit, ha demanat que la Generalitat escolti els ajuntaments a l’hora de definir el recorregut de l’autovia “per a què el resultat final sigui bo per a tothom”.
Al seu torn, des de l’Ajuntament de Terrassa han declinat valorar l’acord entre la Generalitat i la Moncloa a l’espera de conèixer quin és el traçat proposat, entre altres detalls. Fonts municipals apunten que no han rebut cap informació oficial al respecte.