La Ciutat assisteix a la reunió de treball amb Google per millorar audiències

Luis Collado, director sènior de Google Spain, s'ha fet càrrec de la reunió

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

La primera sessió de treball entre l’AMIC i Google, organitzada per l’Associació, amb el suport del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració de la Fundació .CAT i la Fundació “La Caixa”, ha comptat amb la participació de setanta editors i redactors del mitjans associats a l’AMIC, aquest matí 15 de desembre a l’Auditori del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

L’AMIC i Google han iniciat amb aquesta primera sessió de treball una col·laboració que té el propòsit d’establir una relació més estreta per donar resposta als canvis en l’escenari europeu, l’entrada en vigor de la nova directiva sobre continguts digitals, entre d’altres.

El secretari general de l’AMIC, Josep Ritort, ha estat l’encarregat de presentar l’esdeveniment i ha destacat que “a través d’aquestes trobades hem de buscar fórmules o acords amb Google per millorar tots, els mitjans de proximitat, els temàtics, posant especial èmfasi en els mitjans de parla catalana a Internet”.

A més ha afegit, en paraules del president de l’AMIC, Ramon Grau, “aquesta activitat amb Google és una mostra més de la voluntat de l’AMIC per establir acords de col·laboració amb els agents principals de l’ecosistema digital. Tenir una via directa de comunicació amb aquesta corporació tecnològica és fonamental per donar resposta a les necessitats dels seus associats i alhora poder continuar innovant en el sector de la premsa de proximitat i treballar per una millor presència de la llengua catalana en aquestes plataformes digitals”.

A continuació ha començat la sessió, la qual ha anat a càrrec de Luis Collado, director sènior de Google Spain i responsable dels acords amb els mitjans informatius, el qual ha compartit amb els associats de l’AMIC de quina manera Google treballa amb les notícies i com els seus productes volen donar resposta a les necessitats de la premsa de proximitat. Així mateix, ha analitzat el nou marc legislatiu europeu i la manera en què impactarà en els mitjans digitals.

El ponent ha remarcat que Google és una finestra perquè els usuaris accedeixin als continguts. “No som editors, ni creadors. La plataforma és l’intermediari entre els mitjans i el consumidor”. Subratllat que actualment “més del 80% del consum d’informació es fa a través del mòbil i això suposa un canvi molt important a l’hora de generar el contingut, distribuir-lo i millorar l’experiència d’usuari”.

D’altra banda, també ha explicat els principals factors que afecten la rellevància dels diferents productes de Google com són: la rellevància, ubicació, prominència, autoritat, actualitat, usabilitat, interessos de l’usuari. Uns criteris, tal com ha afirmat el ponent, “bàsics, però els quals s’han de tenir en compte a l’hora de crear un contingut”. I ha remarcat la penalització de continguts dins el cercador a causa del pescaclics, enllaços trencats, original, branded content, desinformació, etc.

Entre els productes de Google i les seves possibilitats trobem Google Discover un buscador personalitzat, visual i interactiu i Google News, dividit entre quatre seccions. El cercador actualment prioritza les notícies locals, les quals encara que tinguin una dimensió menys global, se’ls hi intenta donar rellevància a les notícies properes a l’usuari.

Per finalitzar, Collado ha exposat el nou marc regulador, el qual ve marcat per la directiva de Copyright, la qual indica que les plataformes digitals o xarxes socials, com Google, no poden mostrar els continguts sense tenir autorització prèvia per part de l’editor. I si no es té, només pot utilitzar l’URL o el que anomena contingut no rellevant o poc significatius. A causa de la legislació espanyola, Google està treballant amb l’esquema, i el primer trimestre de l’any vinent es traslladarà als editors per donar a conèixer com impacte aquest nou marc regulador als seus continguts.