L'Ajuntament de l'Hospitalet ha posat en marxa el procés participatiu per a l'actualització del Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS) de la ciutat, vigent des de l'any 2016. L'objectiu del pla és recollir experiències i propostes de la ciutadania per adaptar el model de mobilitat als nous reptes demogràfics i a la necessitat de reforçar la sostenibilitat en els desplaçaments urbans.
El procés, que promou la participació ciutadana en les fases de diagnosi i propostes del pla, inclou accions presencials i virtuals per facilitar la participació del màxim nombre de persones i sectors. En aquest marc, s’ha habilitat una enquesta en línia oberta a tota la població, disponible des d’ahir, 10 de febrer, i fins al 30 de març de 2026, per identificar problemàtiques i recollir propostes de millora relacionades amb la mobilitat a la ciutat.
Les aportacions obtingudes es tindran en compte en la redacció final del document, que definirà les actuacions futures en matèria de mobilitat a L’Hospitalet.
Aquest procés es complementarà amb tres sessions presencials que començaran el pròxim dimecres 18 de març, en el marc de la Taula Sectorial de Promoció Econòmica. Continuarà l'endemà, 19 de març, a les 18h, al Centre Cultural La Bòbila. L'última sessió es farà el 26 de març, també a les 18h, al Centre Cultural Bellvitge-Gornal.
Les dues sessions territorials adreçades a associacions de veïns i veïnes, entitats educatives i altres interessats requereixen inscripció prèvia.
Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament vol impulsar un model de mobilitat més sostenible, segur i inclusiu, alineat amb les necessitats actuals de les persones que viuen i treballen a la ciutat.
El Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet
Els plans de mobilitat urbana sostenible (PMUS) persegueixen impulsar un conjunt d’actuacions per incentivar desplaçaments més sostenibles (a peu, en bicicleta i en transport públic), que siguin compatibles amb el creixement econòmic, i aconseguir així una millor qualitat de vida per als ciutadans i futures generacions. Inclouen un diagnòstic de la situació, els objectius a assolir, les mesures a adoptar i els mecanismes de finançament i programa d’inversions.
Entre les línies d’actuació del PMUS de L’Hospitalet, vigent des del 2016, hi ha la creació de zones de vianants, l’augment de la participació de la bicicleta o la regulació de l’estacionament en via pública, entre altres mesures.
A L’Hospitalet, des del 2016, s’han implantat quatre illes de vianants. Actualment, hi ha gairebé 100 quilòmetres de vies pedalables, entre els 46,30 quilòmetres de carrils bici segregats i els 53,69 quilòmetres de vials compartits. I el setembre passat, es va desplegar la tercera fase de les àrees integrals de regulació de l’estacionament (AIRE), més de 3.250 noves places verdes, blaves i grogues d’estacionament regulat, que es van sumar a les 6.287 ja existents.
