L’Hospitalet inicia la implantació de la xarxa bàsica pedalable, connectada i segura

Els treballs, que tenen una durada aproximada d’un mes, permetran els desplaçaments segurs en bici a la ciutat, de nord a sud i d’est a oest

Imatge recurs d'un carril bici. CEDIDA

L’Hospitalet comença aquesta setmana els treballs per implantar al conjunt de la ciutat la xarxa bàsica pedalable, que transcorrerà pels principals eixos horitzontals i verticals de la ciutat. Amb aquesta actuació, que tindrà una durada aproximada d’un mes, es completarà la xarxa que permetrà connectar de manera completa, contínua i segura els desplaçaments en bici per la ciutat. L’actuació forma part de les mesures adoptades per l’Ajuntament a l’espai públic per la Covid-19 i en la línia de fomentar la mobilitat sostenible.

La xarxa bàsica pedalable, que completarà la xarxa secundària ja implantada als districtes, té per objectiu connectar per a l’ús de la bicicleta els diferents barris de L’Hospitalet i també els municipis veïns, amb uns itineraris continus i segurs que transcorren de nord a sud i d’est a oest de la ciutat.

Aquests itineraris dissenyats per a l’ús de la bicicleta transcorreran per carrils pacificats de coexistència amb el cotxe —amb límit de velocitat a 30 km/h— i també carrils bici segregats, segons la idoneïtat de cada tram.

L’actuació per implantar-la consisteix en la instal·lació de la nova senyalització horitzontal i vertical de trànsit als carrers, així com de les mesures de seguretat viàries, com els elements separadors de carril i els semàfors per a bicicletes.

Aquests són els itineraris de la xarxa bàsica pedalable:

Eixos verticals:

  • Porta Nord – Granvia:

Avinguda d’Albert Bastardas, avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera, avinguda d’Isabel la Catòlica, carrer de Girona, avinguda de Pau Casals, avinguda de la Fabregada, travessia Industrial i rambla de la Marina.

  • Porta Nord – Zona Franca:

Avinguda d’Albert Bastardas, avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera, avinguda del Torrent Gornal, carrer de Rosalía de Castro, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer del Canigó, carrer de Santa Eulàlia, avinguda d’Amadeu Torner i avinguda de Joan Carles I.

  • Esplugues – Granvia/Hospital de Bellvitge:

Carretera d’Esplugues, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer de la Riera de la Creu, rambla de la Marina, travessia Industrial i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.

  • Sanfeliu – Granvia/Hospital de Bellvitge:
    Carrer de l’Estronci, carrer de la Riera del Canyet, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer de la Riera de la Creu, rambla de la Marina, travessia Industrial i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.

Eixos horitzontals:

  • Esplugues – Barcelona (plaça d’Espanya):

Avinguda de Manuel Azaña, carretera de Collblanc, carrer de Sants i carrer de la Creu Coberta.

  • Pubilla Cases – Riera Blanca:

Avinguda del Masnou, avinguda de Catalunya, carrer del Montseny, carrer de Mas, carrer de Llançà, carrer d’Albareda, ronda de la Torrassa, ronda de la Via, carrer d’Holanda i carrer de Santiago Apòstol.

  • Cornellà – Barcelona (carrer de la Constitució):

Avinguda del Carrilet, carrer de Barcelona, carrer Major, carrer d’Enric Prat de la Riba i carrer de Santa Eulàlia.

  • Cornellà sud – Ciutat de la Justícia:

Carrer d’Arquímedes, carrer de la Feixa Llarga, travessia Industrial, carrer de Narcís Monturiol, carrer de l’Aprestadora i avinguda del Carrilet.

  • Hospital de Bellvitge – plaça de Cerdà:

Carrer de la Residència, carrer de l’Ermita de Bellvitge, rambla de la Marina, avinguda d’Amèrica i avinguda de la Granvia.

La implantació de la xarxa bàsica pedalable suposa un pas endavant important en el foment de l’ús de la bicicleta a la ciutat, un dels objectius del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, i completa les actuacions dutes a terme fins ara en aquest àmbit amb la creació de carrils bici i vies 30.