L'Hospital del Mar nega haver ignorat el pacient mort a Urgències després de 40 hores d'espera

El mateix dia de la mort d'aquest home, un altre pacient va arribar a acumular fins a 159 hores d'espera a les Urgències

18 de desembre de 2025 a les 15:10h

L’Hospital del Mar ha negat haver desatès un pacient de 82 anys que va morir a les Urgències després d’una llarga estada al servei, arran de l’anunci de denúncia fet per dos sindicats que alerten d’una situació de col·lapse assistencial.

En un comunicat, el centre assegura que ha revisat tots els casos d’èxitus registrats i afirma que “en cap cas el fet de trobar-se a Urgències ha condicionat el desenllaç vital dels pacients”.

 

Els sindicats denuncien la mort del pacient a Urgències

La Federació de Treballadors de Catalunya (FTC/IAC) i la Confederació General del Treball (CGT) han fet públic que presentaran una denúncia als jutjats contra el Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona i el Departament de Salut. Els sindicats atribueixen a les administracions un possible delicte d’abandonament d’un servei públic, per no garantir, segons denuncien, una assistència sanitària adequada davant les estades prolongades a Urgències.

Segons les dades aportades pels sindicats, el 9 de desembre del 2025 es van arribar a acumular fins a 170 pacients al servei d’Urgències de l’Hospital del Mar. D’aquests, 64 haurien superat les 24 hores d’espera per ser atesos mèdicament. També asseguren que un pacient va arribar a acumular 159 hores d’espera i que un home de 82 anys va morir després de passar unes 40 hores a Urgències.

Davant aquestes acusacions, la direcció de l’Hospital del Mar insisteix que “totes les persones admeses al Servei d’Urgències estan en seguiment clínic i sota supervisió mèdica i d’infermeria”, i defensa la professionalitat del seu personal. El centre ha advertit, a més, que es reserva el dret d’emprendre accions legals per protegir l’honor dels seus professionals.

hospital

 

L'Hospital del Mar afegeix 52 llits addicionals per reforçar l'atenció sanitària d'urgència

L’hospital també ha remarcat que, el dia d'avui, no els consta formalment cap denúncia presentada pels sindicats, i ha emmarcat la situació en un context de fort increment de la pressió assistencial. Segons expliquen, l’augment de casos d’infeccions respiratòries, especialment entre persones grans i pacients amb patologies cròniques, ha provocat un repunt d’ingressos que aquest any s’ha avançat respecte a temporades anteriors.

Les dades del centre indiquen que aquest 2025 les atencions a Urgències han crescut un 2,7% en comparació amb el mateix període del 2024, amb una mitjana de 460 pacients diaris. Per fer front a aquesta situació, l’Hospital del Mar assegura haver reforçat la capacitat d’hospitalització amb 52 llits addicionals, tant al mateix centre com al Centre Fòrum, així com a través de la Unitat d’Hospitalització a Domicili.

Paral·lelament, s’està treballant amb la Regió Sanitària per agilitzar les derivacions a centres d’atenció intermèdia i s’han activat mesures del pla d’hivern, com la priorització de cirurgies sense ingrés i la possibilitat d’habilitar nous dispositius assistencials en funció de la pressió i dels recursos disponibles.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit