Demolició de les cabines
Durant els pròxims dies, la velocitat als diferents punts de control estarà limitada a 30 quilòmetres per hora, tal com indica la senyalització a la zona. La limitació estarà vigent fins que es completin les tasques de demolició dels peatges, que han de permetre habilitar el pas lliure de tots els carrils de l’autopista.
En el cas de les carreteres gestionades per la Generalitat –la C-32 i la C-33-, el Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori calcula que aquestes actuacions s’allargaran un total de sis setmanes.
Més de 600 acomiadaments en dos anys
La fi de bona part de les concessions ha comportat l’acomiadament de més de 600 treballadors al conjunt de l’Estat, la majoria empleats de les cabines de peatge, tot i que l’afectació també ha arribat al serveis centrals. Entre 2019 i 2021 Abertis ha signat tres Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO) que han afectat un total de 596 treballadors.
El primer, signat el desembre de 2019, va comportar la sortida de 142 empleats, coincidint amb la fi de les concessions al tram de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant, així com l’AP-4 entre Sevilla i Cadis. Mig any més tard, el juliol de 2020, Abertis va arribar a un nou acord per extingir 120 contractes, mentre que aquest darrer mes d’agost s’ha tancat un nou ERO que afectarà fins a 340 treballadors.